Eldőlt a verseny a Lamborghini és a Ferrari között

Kevés ikonikusabb autómárka létezik, mint a Ferrari és a Lamborghini, és úgy tűnik, hogy ez a rivalizálás nemcsak a versenypályákon, hanem a hazai használtautó-kereskedelem világában is élénken zajlik. A Használtautó.hu legfrissebb, 2025 első félévét összegző adatai alapján a Lamborghini-modellek vitték a prímet, de a Ferrari több típussal is bekerült a legkeresettebb szupersportautók közé.

A portál keresési statisztikái alapján összeállított 10-es lista élére a Lamborghini URUS került, ami részben a SUV-szegmens térnyerésének is betudható. Az URUS iránti keresések mögött ráadásul egy viszonylag fiatal kínálat áll: az autók átlagéletkora alig 2,7 év, míg az átlagos hirdetési ár 119 millió forint fölött van. A második helyen szintén egy Lamborghini-modell, a Huracán szerepel, 95 milliós átlagárral és 3,3 éves átlagéletkorral

Az érdeklődők száma alapján tehát a Lamborghini vezet, viszont a Ferrari összességében több modellel van jelen a top 10-ben. Érdekesség, hogy a lista két legfiatalabb modellje – a Ferrari 296 GTS és a 296 GTB – különösen magas áron, 127–153 millió forint között mozog, ami mutatja, hogy a vadonatúj szupersportautókra is mutatkozik kereslet.

„Nem meglepő, hogy a két ikonikus szupersportautó-gyártó, a Lamborghini és a Ferrari hazánkban is stabil piaccal rendelkezik, különösen úgy, hogy mindkét márka hivatalos kereskedelmi és szervizháttérrel is jelen van Magyarországon. Ugyanakkor a használtautó-piac kínálja az igazi különlegességeket: azokat a klasszikus vagy már nem gyártott modelleket, amelyek nemcsak hétköznapi használatra, de akár gyűjtői befektetésként is relevánsak. A hazai keresési toplista élére két Lamborghini-modell került, közülük is toronymagasan az URUS vezet. A második helyezett a Huracán, amely bár hivatalosan már kivezetésre került, továbbra is egy aktuális, erős karakterű modell a márka kínálatában. A harmadik helyen a Ferrari egyik leginkább ”elérhető„ modellje, a California szerepel, amelynek átlagára jelenleg 40 millió forint körül alakul. A két márka korszakos zászlóshajói, a Lamborghini Aventador és a Ferrari F8 Tributo – a LaFerrarit nem számítva – továbbra is keresettek a hazai használtautó-piacon. Tapasztalataink szerint ez részben spekulatív érdeklődésnek is betudható: egyik modell sincs már gyártásban, elérhetőségük pedig korlátozott, ami várhatóan csak tovább emeli értéküket a következő években” – emelte ki Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu Senior Brand Managere.

Érdekesség, hogy a legenda szerint Ferruccio Lamborghini eredetileg traktorokat gyártott és azért alapította meg a saját autómárkáját, mert egy személyes konfliktus után úgy érezte, jobban tud sportautót építeni, mint Enzo Ferrari.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo