Egyre többen rendelkeznek biztosítással

Növekszik a biztosítási piac. Mind a személyes, mind a háztartási biztosítással rendelkezők számának emelkedését tárta fel a GfK Piackutató Intézet negyedik negyedévi felmérése 2000-ben.

Majdnem megduplázódott a magán betegbiztosítottak aránya
Személyre szóló biztosítással a megkérdezettek 43 százaléka rendelkezik, szemben az 1999 végi 40-nel. Ugyanakkor a válaszadók 70 százalékának háztartására kötöttek valamilyen biztosítást, míg egy évvel korábban 68 százalékra.

A biztosítások zömét valamelyik hagyományos biztosító társaságnál kötötték. Mindössze a válaszadók 11 százaléka választott partnernek pénzintézetet, ami csökkenést jelez 1999 negyedik negyedéhez képest.

A személyes biztosítási formák közül most legelterjedtebb a vegyes élet-, és a nyugdíj-biztosítás. Ez a két forma megelőzte az 1999. évi hasonló időszakban listavezető „elérésre szóló életbiztosítást”, amely most a harmadik legkedveltebb.

Utána 2000 végén a kockázati életbiztosítás következik, majd a magán baleset-biztosítás. Ez utóbbi jelentősen javított pozícióján egy év alatt. A sorban ezután szereplő befektetéssel kombinált élet-, valamint magán betegbiztosítással is érzékelhetően többen rendelkeznek, mint egy évvel korábban.

A felnőtt népességet reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése alapján az adatok azt mutatják, hogy a legnépszerűbb vegyes életbiztosítással az átlagot meghaladóan rendelkeznek nők, 30–49 évesek, legalább érettségizettek és magas jövedelműek.

A biztosítással személyesen rendelkezők 29-29 százalékának van vegyes élet- vagy nyugdíjbiztosítása.

Utóbbinál a nemek között alig található különbség, míg életkor szerint szintén a 30–49 évesek, iskolai végzettség alapján pedig az érettségizettek és diplomások felülreprezentáltak. Jövedelem szerint a nyugdíjbiztosítás már a közepes kategóriákban is jellemző, a lakóhely nagysága szerint pedig leginkább a vidéki kisvárosokban.

A legnagyobb arányban egy év alatt a magán betegbiztosítással rendelkezők aránya nőtt. Majdnem megduplázódott, hiszen a biztosítással rendelkezők 1999 negyedik negyedévi 4 százaléka után tavaly már 7 százalékot tesznek ki.

Jellemzően a 15–29 évesek és alacsony nettó jövedelmű háztartásban élők kötöttek magán betegbiztosítást.

A háztartási biztosítások megoszlása egy év alatt alig változik. A biztosított háztartások 84 százalékában a lakást vagy házat, 55-ben kötelezően, 7-ben pedig Cascóval a gépjárművet biztosították.

A lakás- és házbiztosítás leginkább a 30–49 évesekre, illetve 59 évesnél idősebbekre jellemző, az alacsonyabb iskolai végzettségűekre és jövedelműekre, valamint a budapestiekre.

A Cascónál kiugróan magasan reprezentáltak a diplomások, legmagasabb jövedelműek, városlakók és 30-49 évesek.

A pénzintézeteknél kötött biztosítások közül két forma a legjellemzőbb: a lakás- és ház-, illetve kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo