„A kedvezően alakuló díjfizetési statisztika több tényező együttes hatásának eredménye” – magyarázza Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. – „Egyrészt a lakosság jövedelmi helyzetének folyamatos javulása miatt kevesebben kényszerülnek számláik késedelmes befizetésére. Másrészt szerepet játszik az a tény is, hogy a szolgáltatási díjak az utóbbi években, a rezsicsökkentési intézkedések 2013 novemberi bevezetése óta gyakorlatilag befagytak.”
A lakossági energiafogyasztás felét is megspórolhatnánk
A lakossági energiafogyasztás fele megspórolható lenne Magyarországon, áll a Magyar Energiahatékonysági Intézet közleményében. Ehhez a hazai lakásállomány felújítására lenne szükség, hiszen mert a számon tartott lakások kétharmada energetikailag elavult.
Miközben a Díjbeszedő Holding által kiállított közműszolgáltatói számlák (vízmű-, csatorna-, földgáz-, szemétszállítási, valamint kéményseprési szolgáltatások) esetében a két hónapnál hosszabb elmaradás jelenleg összességében a díjösszeg 7,1 százalékát érinti, ezen belül a Díjnet elektronikus rendszerén keresztül fizetendő számlák tekintetében az elmaradás jóval kisebb, átlagosan 4,2 százalék. Ebben szerepet játszhat az, hogy az elektronikus számlabemutatást és -fizetést igénybe vevők eleve tudatosabban kezelik pénzügyeiket, .
„Fontos kiemelni, hogy a két hónapon túli elmaradások jelentős részét is rendezik az ügyfelek előbb vagy utóbb. A Díjbeszedő esetében 150 napon túli elmaradásba például már csak a kiszámlázott összeg 4,8 százaléka kerül, ezen belül a Díjnet kinnlevőségi rátája mindössze 2,2 százalék” – tette hozzá a Díjnet vezérigazgatója.