Lezajlott a lakásbiztosítási kampány, márciusban bárki felmondhatta a meglévő biztosítását, és köthetett egy újat máshol, másik biztosítónál. Alig másfél héttel a kampány lezárása után gigantikus piacbővülést ünnepelt a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is. Az előzetes adatok alapján csaknem félmillió lakásbiztosítás vett részt az akcióban.
Az előzetes összesítés szerint a bruttó új értékesítés 285 474 szerződés volt, de csak 188 030 szerződést töröltek, és vittek át másik biztosítóhoz, vagyis 97 444-gyel több szerződés volt a kampány végén, mint előtte. Emellett 175 857 szerződést dolgoztak át a régi biztosítójuknál az ügyfelek - foglalja össze a Bank360.hu.
A valódi számok szerényebb növekedést mutatnak
Azóta frissebb adatok magáról a kampányról és annak eredményeiről nem jelentek meg, az MNB viszont közzétette a biztosítási szektor első negyedéves adatait, amelyekből valóban kiderül, hogy volt némi növekedés a lakásbiztosítási piacon, de a csaknem 100 ezer új szerződés ezek alapján túlzásnak tűnik. “Igaz, a jegybanki adatsor csak a március végéig megkötött szerződéseket tartalmazhatja, maga a kampány viszont hivatalosan a húsvéti hétvége miatt április 2-án zárult le, vagyis a számok lehetnek még nagyobbak” - magyarázza Her man Bernadett, a Bank360.hu szakértője.
A jegybanki adatok szerint mindenesetre az egyéni lakásbiztosítások száma az első negyedévben 25 790 darabbal nőtt, ezzel rekord szintre, 2 644 721 darabra nőtt az ilyen szerződések száma. A hitelfedezeti záradékkal ellátott - vagyis valamilyen jelzáloghitel mellé kötött - lakásbiztosítások száma 12,8 ezerrel 651,4 ezerre ugrott, és a társasházi biztosítások száma is emelkedett 88-cal, 49 820 ilyen szerződés volt március végén. Összesen 38 680-nal nőtt tehát az első negyedévben a szerződések száma. Sokan hagyhatták persze az utolsó pillanatra a biztosító-váltást, vagy új lakásbiztosítás kötését, de ez akkor is mintegy 60 ezerrel kevesebb új szerződés, mint amennyiről az előzetes adatok szóltak.