Ha a befektető használni fogja, akkor a vállalkozó is
A modern eszközöket ugyanakkor az ifjú vállalkozók is használhatják, hogy fejlesszék fellépésüket.
„A fiatalabb generációk beszédstílusa sokszor nyegle, felemás, a mondat végén megemelt hangmagassággal beszélnek, így kijelentéseik kérdésnek hatnak, nem meggyőzőek. A hasonló hibák az új hangelemző technológiák és a hangtudomány segítségével kielemezhetők, szisztematikusan újratanulhatók, vagy akár technológiai úton is rásegíthetnek a beszédhangra – hasonlóan ahhoz, ahogy egy popsztár felturbózza a hangját” – mondja a kutató.
„Elizabeth Holmes esetének egyik legfőbb tanulsága, hogy egy önbizalommal teli, okos, fiatal ember tisztában volt a hangjának vonzerejével, és célzottan használta azt dollármilliárdok megszerzésére” – teszi hozzá Nikolaus Franke.
Mindez a jövőben a hangtudomány fejlődésével széles körben elérhető eszközzé válhat. A professzor ugyanakkor figyelmeztet: a beszédhang hazudhat. Azoknak a vállalkozók, akik ismerik a hangkódokat, és tudják, hogyan használhatják ezeket, könnyebben fognak meggyőzni befektetőket – akkor is, ha nincs mögöttük tartalom.