A társaság közleménye szerint a gyanútlan vevők amellett, hogy a terméket sem kapják meg, a kifizetett összegen felül még a számlájukon lévő pénzt is elveszíthetik. Közölték, sok csaló profin felépített hamis webáruházat hoz létre, valós logókkal, csábító árakkal, látványos megjelenéssel és hamis véleményekkel: nemcsak a kedvező ár csali, gyakran a rövid ideig tartó alacsony árakkal is mielőbbi vásárlásra buzdítanak. Egy másik gyakori módszer, hogy magyar nyelvű, már kitűnő nyelvhelyességű üzenetben cég vagy hivatalos szerv nevében kap valaki sürgető üzenetet, amiben egy linkre kattinthat, ahol közlik: a csomag kézbesítése vám vagy kézbesítési díj hiányában fennakadt; ideiglenesen felfüggesztették fiókja használatát, vagy be nem fizetett adó-, illetve gyorshajtás büntetést kapott. Az üzenetben küldött sürgetés a megszokásokat veszi alapul: karácsony előtt szinte mindenki siet, időhiányban szenved, feszültebb a rengeteg teendő miatt, így hajlamosabb rutinból kattintani anélkül, hogy ellenőrizné a feladót. Ezeknek a csalásoknak egy a célja: a bűnözők hozzá akarnak jutni az internetbankos belépési adatokhoz, bankkártyaadatokhoz, végső soron a mások pénzéhez.
Fotó: DepositPhotos.com
A közleményben felidézik, hogy a publikus adatok szerint évről évre súlyosbodik a helyzet: az országban, a statisztikák alapján, az idén, az online csalások száma már meghaladta kétszázezret, a kárösszeg pedig a harminc milliárd forintot.