Egészen új trend indult el a német cégvilágban

A tartós németországi gazdasági pangás történelmi lehetőséget nyitott meg a kelet- és közép-európai cégek előtt a már bejáratott piaccal rendelkező németországi kis- és középvállalatok felvásárlására a Reuters hírügynökség felmérése szerint, amelyet elemzők körében végzett.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A felmérés egy új trend kialakulására mutat rá, amely szerint már nemcsak a német vállalatok terjeszkednek keleti szomszédjaik felé, hanem a tőkeerős és agilis kelet-közép-európai cégek is kezdik megvetni a lábukat a legnagyobb európai nemzetgazdaságban az ottani vállalkozások megvásárlásával.

A német cégek felvásárlására gazdasági mellett demográfiai okok is lehetőséget nyitnak. Miközben ugyanis Németországot a második világháború utáni időszak leghosszabb recessziója sújtja és az üzleti csődök száma növekszik, a gazdaság gerincét képező kis- és középvállalatok demográfiai válság előtt állnak.

A babyboom generációs cégtulajdonosok elérik a nyugdíjkorhatárt, gyermekeiket azonban sok esetben nem érdekli a vállalkozás átvétele. A KfW állami fejlesztési bank felmérése szerint körülbelül 231 ezer kis- és középvállalkozás (kkv) tulajdonosa fontolgatja, hogy év végéig bezárja cégét.

„A gazdasági visszaesés időszakában és a sok megoldatlan vállalati utódlás miatt lehetőségek nyílnak a német piacra való belépésre” – mutatott rá Marc Tenbieg, a DMB kis- és középvállalkozói szövetség elnöke.

A kilencvenes években alakult cseh és lengyel kisvállalatok viszont mostanra már készen állnak a terjeszkedésre, és gyakran rugalmasabbak, a döntéshozatalban határozottabbak német társaiknál.

„A karcsú struktúrájú, közvetlen tulajdonosokkal rendelkező középvállalkozások, amelyek gyors és hosszú távú döntéseket tudnak hozni, most előnyben vannak” – mondta Petr Kozel, a cseh VCHD logisztikai vállalat tulajdonosa.

Véleményvezér

Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo