Egekben a hitelezés, de könnyű pénzre senki ne számítson

Néhány évvel ezelőtt még küzdeni kellett a hitelekért, azonban mára jelentősen növekedett a hazai pénzügyi szektor likviditása. Könnyű hitelre ennek ellenére sem számíthatnak a cégek, hiszen a 2008-as gazdasági válság hatására megnőtt a kockázatkezelők szerepe, és egyre fontosabb lett, hogy optimális finanszírozási struktúrát alakítsanak ki a vállalatok – hangzott el az EY konferenciáján.

Számottevően átalakult az elmúlt években a finanszírozási környezet Magyarországon. A hazai bankrendszer hitel–betét aránya 160 százalékról 73 százalékra csökkent. A szektorban felhalmozott megtakarítás nemcsak lehetővé teszi a hitel eljuttatását a beruházásokhoz, de még jövedelmezőségi kényszer elé is állította a pénzintézeteket.

Kép: Pixabay

A bankok érdeke, hogy minél többet hitelezzenek, azonban még mindig érezhető a tíz évvel ezelőtti gazdasági válság hatása, aminek következményeként megnőtt a kockázatkezelők befolyása a kérelmek elbírálásában
– véli Haás László, az EY finanszírozási tanácsadás vezetője. Ugyanakkor a kockázatvállalásba bankonként különböző ütemben, de kezd beépülni a gazdasági növekedés „kontrollált lassulásának” jövőképe. A szakember szerint ebben a környezetben azok a cégek juthatnak a legkedvezőbben hitelhez, amelyek jól átgondolt finanszírozási struktúrával rendelkeznek.

Kiemelten fontos, hogy a vállalatok célstruktúrával és bankképes pénzügyi modellel

Életünk minden titkára kíváncsi a bankunk
Idén június 26-ig minden pénzügyi intézménynek el kell végeznie azon ügyfelei teljes körű ügyfél-átvilágítását, akikkel 2017 júniusa előtt létesített ügyfélkapcsolatot, és akik esetében nem rendelkezik a jogszabály által előírt adatokkal, dokumentumokkal.
rendelkezzenek, amelybe beépítik a kamattámogatott, illetve fix kamatozású hiteleket is. Így alakíthatják ki a legkedvezőbb feltételrendszereket maguknak egy finanszírozási tárgyalás során” – tette hozzá Gáspár Barna, az EY finanszírozási tanácsadással foglalkozó szakértője.

2019 januárjában két új hitelkonstrukció is elindult, amit érdemes figyelembe venniük a hazai vállalkozásoknak. A Magyar Nemzeti Bank újra bevezette a Növekedési Hitelprogramot az NHP fix termékkel. Ennek keretében 1000 milliárd forintos keretösszegből akár 10 éves futamidejű, maximum 2,5 százalékos fix kamatozású, forint alapú forrás érhető el a magyar kis-és középvállalatoknak a programban részt vevő kereskedelmi bankoknál. Ez a jelenlegi kamatkörnyezetben rendkívül kedvező, hiszen a bankközi hitelek (BUBOR) 10 éves kamatcsereügyleteinek (BIRS) jelenlegi szintje 2 százalék fölötti.

Azok a kkv-k, amelyek egymilliárd forintot meghaladó hitelt szeretnének felvenni beruházási céllal, ezt egészíthetik ki a Magyar Fejlesztési Bank új hitelkonstrukciójával. Az MFB versenyképességi hitelprogramja a kkv-k mellett nagyvállalatok számára is elérhető, tőkepótló jellegével, fix kamatozásával és tízmilliárd forintos összeghatárával lehetőséget biztosít a cégeknek többek között arra, hogy versenyképességüket jelentősen növelő beruházásokat és akvizíciókat hajtsanak végre.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo