Dübörög a csomagautomata biznisz Magyarországon

Az elmúlt években nemcsak gyors növekedésnek indult a csomagszállítási piac, de a vásárlói igények is megváltoztak. Noha sokan még mindig a házhozszállítást választják, egyre népszerűbbek a csomagautomaták, melyek száma tavaly egy év alatt csaknem megtriplázódott hazánkban. Az üzemanyagárak emelkedése és az infláció pedig még inkább felértékeli a rövidebb szállítási utat biztosító fixpontos alternatívákat – mutatott rá Fagyas Szabolcs, a csomagszállítási piacon Magyarországon meghatározó szerepet játszó Packeta értékesítési igazgatója.

Előtérbe kerül a fenntarthatóság: napelemes csomagautomaták

A csomagautomaták mellett szól az is, hogy sokkal kevesebb erőforrást is igényelnek, mint a házhozszállítás. Így nemcsak olcsóbban kínálható a vásárlóknak, hanem a környezetet is kíméli, hiszen kevesebb üzemanyagot használnak a futárok egy „címen” több csomagot otthagyva, így is nagyban hozzájárulva az iparág fenntarthatóságához.

Fagyas Szabolcs értékesítési igazgató (Fotó: Packeta)
Fagyas Szabolcs értékesítési igazgató (Fotó: Packeta)

Ez pedig nemcsak a vállalatoknak, hanem a végfelhasználóknak is fontos: a GKI Digital azt találta, hogy az online vásárlók több, mint fele (53 százaléka) igyekszik részletesen tájékozódni a környezetvédelem és a fenntarthatóság témáiról, és csupán 10-ből egy vásárló válaszolta azt, hogy számára ezek a szempontok nem fontosak. A leginkább környezetkímélő megoldások között a csomagautomatákat a második helyre rangsorolták a biciklis futárok után, a válaszadók közel harmada pedig egyenesen a csomagautomatát gondolta a leginkább környezetkímélő megoldásnak.

„A fenntarthatóság nekünk és tapasztalataink szerint a vevőknek is fontos, márpedig a csomagautomaták lehetővé teszik nagy mennyiségű csomag kiszállítását, így csökkentve a szállítási utak hosszát, ezzel pedig a károsanyag-kibocsátást is. A mi csomagautomatáink ráadásul napelemmel működnek – emeli ki Fagyas Szabolcs. – Az infláció, az üzemanyagárak emelkedése szintén felértékeli a rövidebb szállítási utat biztosító fixpontos alternatívákat. Mindez nem jelenti, hogy a házhozszállítás el fog tűnni, de várhatóan a fixpontos kiszállítások felé fog eltolódni a vevők preferenciája.”

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo