A várható bővülés ütemét jelzi, hogy csak a Packetának 500, úgynevezett Z-BOX önkiszolgáló csomagautomatája működik, és az év végéig közel 1 000 db-ra növelnék a számukat, feltéve, hogy a gyártó továbbra sem ütközik problémákba az ellátási lánc területén. A vásárlók által preferált csomagátvételi megoldások között 2021-ben már a csomagautomata foglalta el a második helyet a házhozszállítás mögött, míg 2020-ban még a csomagpontok – az üzletekben, lottózókban, benzinkúton átvehető szállítómegoldás – álltak a második helyen.
Nem kell alkalmazkodni a futárokhoz és a nyitvatartáshoz
A GKI Digital felmérése alapján a vásárlók két tényező miatt kedvelik a csomagpontokat, a partnercégeknél kialakított átvevőhelyeket. A megkérdezett vevők csaknem fele (44 százalék) azt tartja legnagyobb előnyüknek, hogy nem kell a futár érkezési idejéhez alkalmazkodni, és sokan válaszolták azt is, hogy ez a megoldás kényelmes (41 százalék).
„A kutatások szerint a csomagkiszállítás kapcsán a rugalmasságot, kényelmességet és egyszerűséget értékelik leginkább a fogyasztók, ezeket pedig a csomagautomaták ugyanolyan magas szinten biztosítják, mint a csomagpontok – mutatott rá Fagyas Szabolcs. – Ráadásul az automaták esetén még az átvevőhelyek nyitvatartási idejéhez sem kell alkalmazkodniuk. Egy jól felépített hálózat segítségével megoldható, hogy a vásárlók a megszokott útvonalaik mentén, a saját környezetükben, a nekik megfelelő időpontban vehessék át az online rendelt termékeket.”