Csúcson a konjunktúraindex

Másfél éves, látványos emelkedés után áprilisban érte el tizenöt éves csúcspontját a GKI–Erste konjunktúraindex értéke. A GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások a májusi romlás után júniusban minimálisan javultak, a fogyasztói bizalmi index csökkenése viszont ebben a hónapban is folytatódott.

Az üzleti szférán belül júniusban a kereskedelmi és főleg az ipari várakozások romlottak, az építőipari és különösen a szolgáltató cégek viszont optimistábbak lettek. Az ipari bizalmi index júniusban két hónapos csökkenés után az év eleji – egyébként még viszonylag magas – szintre csúszott. Romlott az elmúlt és a következő időszak termelésének, a rendelésállománynak – ezen belül az exportrendeléseknek – a megítélése, a készleteket pedig kissé növekvőnek érezték a válaszolók. Az építőipari bizalmi index júniusban visszaemelkedett az áprilisi szintre. Más felmérések szerint a kkv-k már búcsút intettek a válságnak.

Egyaránt javult az előző három hónap termelési színvonaláról és a rendelésállományról alkotott vélemény. A kereskedelemben a készleteket enyhén csökkenőnek érezték, az eladási pozíció megítélése azonban kissé, a várható rendeléseké erőteljesen romlott. A szolgáltató cégek derűlátása meghaladta eddigi idei csúcsát. Legnagyobb mértékben a várható forgalom megítélése lett kedvezőbb, de számottevően javult az általános üzletmeneté is.

A foglalkoztatási szándék az iparban nem változott, az építőiparban és főleg a szolgáltató cégek körében erősödött, a kereskedelemben viszont jelentősen romlott. A létszám bővítését tervezők aránya a kereskedelem kivételével minden ágazatban meghaladta a leépítésre számítókét. Erősödött viszont a lakosság munkanélküliségtől való félelme. Az árcsökkenést várók aránya júniusban a „szokásos” építőiparon kívül az iparban is meghaladta az emelést valószínűsítőkét.

A kereskedelmi cégek áremelési törekvése nem változott, a szolgáltatóké viszont erősödött. Jelentősen mérséklődött a fogyasztók inflációs várakozása.  A magyar gazdaság kilátásainak megítélése az iparban és főleg a szolgáltató szektorban javult, az építőiparban nem változott, a kereskedelemben és a fogyasztók körében viszont romlott.

A GKI fogyasztói bizalmi index áprilisi csúcspontjához képest a májusi csökkenést követően júniusban is kismértékben tovább mérséklődött. A lakosság a saját pénzügyi helyzetének következő egy évét rosszabbnak ítélte, mint májusban, miközben a következő egy évben várható megtakarítási képességének megítélése jelentősen javult. Ugyancsak kedvező irányban változott a lakosság véleménye a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségéről.

Lendületben az ipar, felpörgőben a cégek
A magyar gazdaság áprilisban sem veszített az év eleji lendületéből, legalábbis erről tanúskodnak a most közzétett ipari termelési adatok. Ugyan a növekedés bázisát még mindig a járműgyártás adja, de a feldolgozóipar csaknem minden szegmensében nőtt a termelés havi és éves összehasonlításban is.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo