Az eszközök átlagos eladási ára már az ötödik negyedévben csökkent, az idei első negyedévben 11 százalékkal. Az ágazat öt legnagyobb szállítója változatlanul az amerikai Apple, a dél-koreai Samsung, a kínai Xiaomi és a Huawei, valamint az indiai Imagine Marketing (boAt márka).
Kiszállításai csaknem 18,9 százalékos csökkenése ellenére az Apple 18,2 százalékos részesedésével (egy évvel korábban 24,5 százalék) megőrizte vezető helyét a globális piacon. A lista ötödik helyén álló Imagine Marketing kiszállítása is csökkent, 4,8 százalékkal, piaci részesedése az első negyedévben 5,4 százalékra süllyedt a tavalyi első negyedévi 6,2 százalékról.
A lista második helyén álló Xiaomi piaci részesedése 7,9 százalékról 10,5 százalékra emelkedett, kiszállításai 43,4 százalékkal nőttek.
A harmadik Huawei 9,6 százalékos piaci részesedést ért el, a negyedik Samsung pedig 9,3 százalékost az egy évvel korábbi 6,1 százalék, illetve 9 százalék után. A Huawei kiszállítása 72,4 százalékkal, a Samsungé pedig 13 százalékkal nőtt éves összevetésben. (MTI)