Csökkenő árak a nagy kereslet ellenére a mobilpiacon

A hordozható elektronikai eszközök globális kiszállítása 8,8 százalékkal, 113,1 millió darabra nőtt az idei első negyedévben az International Data Corporation (IDC) kutatóvállalat közölt előrejelzése szerint.

Az eszközök átlagos eladási ára már az ötödik negyedévben csökkent, az idei első negyedévben 11 százalékkal. Az ágazat öt legnagyobb szállítója változatlanul az amerikai Apple, a dél-koreai Samsung, a kínai Xiaomi és a Huawei, valamint az indiai Imagine Marketing (boAt márka).

Életünk részévé váltak a mobileszközök
Életünk részévé váltak a mobileszközök
Fotó: Pixabay

Kiszállításai csaknem 18,9 százalékos csökkenése ellenére az Apple 18,2 százalékos részesedésével (egy évvel korábban 24,5 százalék) megőrizte vezető helyét a globális piacon. A lista ötödik helyén álló Imagine Marketing kiszállítása is csökkent, 4,8 százalékkal, piaci részesedése az első negyedévben 5,4 százalékra süllyedt a tavalyi első negyedévi 6,2 százalékról.

A lista második helyén álló Xiaomi piaci részesedése 7,9 százalékról 10,5 százalékra emelkedett, kiszállításai 43,4 százalékkal nőttek.

A harmadik Huawei 9,6 százalékos piaci részesedést ért el, a negyedik Samsung pedig 9,3 százalékost az egy évvel korábbi 6,1 százalék, illetve 9 százalék után. A Huawei kiszállítása 72,4 százalékkal, a Samsungé pedig 13 százalékkal nőtt éves összevetésben. (MTI)

Véleményvezér

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo