Csak vásárolunk, vásárolunk

A válogatós vásárlók, fokozódó árverseny és az egyre összetettebbé váló globális ellátási lánc által teremtett bonyolult üzleti környezet ellenére a kereskedők mind a forgalom, mind pedig az eredmény terén jelentős növekedést tapasztalhattak a 2004-es pénzügyi évben, derül ki a Deloitte Touche Tohmatsu "2006 Global Powers of Retailing" című, kilencedik alkalommal megjelenő tanulmányából.

A világ 250 legjelentősebb kiskereskedelmi láncának tapasztalatai szerint a forgalom és az eredmények egyaránt emelkedtek a 2004-es pénzügyi évben 2003-hoz képest.  Ennek ellenére, míg a Top 250 kiskereskedelmi vállalkozás 36 százalékát az egyesült államokbeli kereskedők teszik ki, és szintén ők képviselik a Top 250 kiskereskedelmi értékesítési volumen 44,3 százalékát, részesedésük részben a dollár gyengülése miatt mindkét kategóriában csökkent a korábbi évekhez képest.

2004-ben a dollár gyengült az euróval, az angol fonttal és egyéb valutákkal szemben, aminek eredményeképp nőtt a dollár alapú forgalom aránya és az európai kiskereskedők jobb eredményeket értek el. Az európai kiskereskedők viszonylagos előrelépéséhez hozzájárult az is, hogy az amerikai kiskereskedők kizárólag hazai piacra összpontosító stratégiájához képest nemzetközi tevékenységet folytatnak.

Az élelmiszerüzletek még mindig túlnyomó többségben vannak a többi üzlettípushoz képest. A Top 250 majdnem 60 százaléka, a top 10 kiskereskedőből pedig kilenc élelmiszert árul az üzletek számtalan típusában kezdve a szupermarketekkel, a hipermarketeken, diszkont üzleteken, cash&carry/raktáráruházakon keresztül egészen a kisboltokig. 

A TOP10 részesedése 29 százalék


A 2004-es pénzügyi év alapján, forrás: DTT
Csoportszinten a kiskereskedelmi forgalom 2004-ben összesen elérte a 2,84 ezer milliárd dollárt, ami 8,9 százalékos növekedést jelent a Top 250 előző évi forgalmához képest. Az egészséges növekedés nagyrészt a világ számos táján tapasztalható élénk globális gazdasági helyzetnek köszönhető, bár az európai kontinensen tapasztalható megtorpanás rontott az ottani kiskereskedelmi vállalkozások teljesítményén.  

A lakásárak terén tapasztalt növekedés például egyes piacokon a gazdagság érzetét keltette a fogyasztókban, és serkentőleg hatott a lakossági fogyasztásra. A legnagyobb kiskereskedelmi vállalatok, még ha szerényen is, de tovább növelték piaci részesedésüket a korábbi évekhez képest.  A Top 10 kiskereskedő összesített forgalma eléri a 817 milliárd dollárt, vagyis a top 250 összesített forgalmának 28,8 százalékát. Tavaly a Top 10 az összesített forgalom 28,4 százalékát tette ki.

A Wal-Mart, amely egymaga hozta a Top 250 összesített forgalmának 10 százalékát, továbbra is a világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának számít. Az elsőszámú amerikai lánc 285 milliárd dolláros forgalma több mint háromszorosa a második legnagyobb kiskereskedelmi vállalkozásénak, a francia Carrefour-énak.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo