Csak vásárolunk, vásárolunk

A válogatós vásárlók, fokozódó árverseny és az egyre összetettebbé váló globális ellátási lánc által teremtett bonyolult üzleti környezet ellenére a kereskedők mind a forgalom, mind pedig az eredmény terén jelentős növekedést tapasztalhattak a 2004-es pénzügyi évben, derül ki a Deloitte Touche Tohmatsu "2006 Global Powers of Retailing" című, kilencedik alkalommal megjelenő tanulmányából.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A világ 250 legjelentősebb kiskereskedelmi láncának tapasztalatai szerint a forgalom és az eredmények egyaránt emelkedtek a 2004-es pénzügyi évben 2003-hoz képest.  Ennek ellenére, míg a Top 250 kiskereskedelmi vállalkozás 36 százalékát az egyesült államokbeli kereskedők teszik ki, és szintén ők képviselik a Top 250 kiskereskedelmi értékesítési volumen 44,3 százalékát, részesedésük részben a dollár gyengülése miatt mindkét kategóriában csökkent a korábbi évekhez képest.

2004-ben a dollár gyengült az euróval, az angol fonttal és egyéb valutákkal szemben, aminek eredményeképp nőtt a dollár alapú forgalom aránya és az európai kiskereskedők jobb eredményeket értek el. Az európai kiskereskedők viszonylagos előrelépéséhez hozzájárult az is, hogy az amerikai kiskereskedők kizárólag hazai piacra összpontosító stratégiájához képest nemzetközi tevékenységet folytatnak.

Az élelmiszerüzletek még mindig túlnyomó többségben vannak a többi üzlettípushoz képest. A Top 250 majdnem 60 százaléka, a top 10 kiskereskedőből pedig kilenc élelmiszert árul az üzletek számtalan típusában kezdve a szupermarketekkel, a hipermarketeken, diszkont üzleteken, cash&carry/raktáráruházakon keresztül egészen a kisboltokig. 

A TOP10 részesedése 29 százalék


A 2004-es pénzügyi év alapján, forrás: DTT
Csoportszinten a kiskereskedelmi forgalom 2004-ben összesen elérte a 2,84 ezer milliárd dollárt, ami 8,9 százalékos növekedést jelent a Top 250 előző évi forgalmához képest. Az egészséges növekedés nagyrészt a világ számos táján tapasztalható élénk globális gazdasági helyzetnek köszönhető, bár az európai kontinensen tapasztalható megtorpanás rontott az ottani kiskereskedelmi vállalkozások teljesítményén.  

A lakásárak terén tapasztalt növekedés például egyes piacokon a gazdagság érzetét keltette a fogyasztókban, és serkentőleg hatott a lakossági fogyasztásra. A legnagyobb kiskereskedelmi vállalatok, még ha szerényen is, de tovább növelték piaci részesedésüket a korábbi évekhez képest.  A Top 10 kiskereskedő összesített forgalma eléri a 817 milliárd dollárt, vagyis a top 250 összesített forgalmának 28,8 százalékát. Tavaly a Top 10 az összesített forgalom 28,4 százalékát tette ki.

A Wal-Mart, amely egymaga hozta a Top 250 összesített forgalmának 10 százalékát, továbbra is a világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának számít. Az elsőszámú amerikai lánc 285 milliárd dolláros forgalma több mint háromszorosa a második legnagyobb kiskereskedelmi vállalkozásénak, a francia Carrefour-énak.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo