Emellett a két kamara szükségét látja annak, hogy a városlogisztika jól megfogalmazott, ellenőrzött és a gyakorlatban bevált eszközrendszerét a főváros a közlekedésfejlesztés terén alkalmazza.
Úgy vélik, a szakemberek által rendszeresen felvetett "smart" javaslatokkal kiválóan lehetne optimalizálni Budapest közlekedését. Ilyen például a dinamikus forgalomterelés, parkolóinformációs rendszer, időkorlát áruszállításhoz, behajtási matrica, de a P+R parkolók létesítése, vagy egy gyalogos és kerékpáros közlekedésre tervezett új dunai híd megépítése lenne a cél a meglévő hidak forgalomból kivonása helyett.
Annak érdekében, hogy a kívánt szemléletváltás létrejöhessen, az aláírók a következő fél évben intenzív szakmai munkába kezdenek a vállalkozók bevonásával és még az önkormányzati választás előtt közzéteszik azokat a szempontokat, illetve elvárásokat a főváros közlekedésszervezését és -fejlesztését illetően, amelyek a főváros és az agglomeráció fejlődését álláspontjuk szerint a legjobban szolgálják - olvasható közleményükben. (MTI)