Boldogtalanok a tejesek – ritka nehéz év van mögöttük

A tejtermelőknél és a feldolgozóknál egy év alatt átlagosan 15-18 százalékkal emelkedtek a termelési költségek - közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.

Kiemelték: a költségolló szétnyílása már középtávon sem fenntartható az ágazat szereplői részére. A járványhelyzet jelentős mértékben megnövelte a higiéniai költségeket az ágazat minden szereplőjénél - ismertette legújabb felmérésének eredményeit a terméktanács. Tavaly komoly problémát jelentett, hogy sok esetben a kesztyűk, a maszkok és a fertőtlenítőszerek beszerzése csak többszörös áron volt lehetséges, míg mára a jelentős többlet felhasználás okoz költségnövekedést - tették hozzá.

Kép:Pixabay

Jelentős költségemelkedést okoz a vásárolt takarmány és a csomagolóanyag árakban a forint árfolyamának 9 százalékos gyengülése az euróhoz képest idén januárra 2019. decemberhez viszonyítva - jegyezték meg.

A terméktanács szerint a gabona, a fehérje- és olajosnövények ára többéves csúcsokon jár, aminek oka az erős kínai kereslet és a szárazság miatt alacsonyabb francia, illetve ukrán termésmennyiség lehet.

A magyarországi búza és kukorica árak 25-30 százalékkal emelkedtek, a szójadarát szintén közel harmadával drágábban lehetett az országba importálni - jelezték.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo