Történetének talán legnagyobb kihívása előtt áll a hazai privátbanki szolgáltatói piac: a verseny 2025-ben nem az új ügyfelek megszerzéséért fog zajlani, hanem az meglévő kliensek meggyőzéséért, hogy az adott szolgáltatót tekintsék minél inkább az elsődleges befektetési partnernek – sommázta Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezetője az immár tizenhatodik alkalommal összeállított privátbankári interjúkötetben szereplő várakozásait.
A hazai privátbanki szolgáltatók gyorsfényképének megállapításai szerint ügyféligény szempontjából az inflációs nyomás komoly hatást gyakorolt a befektetési stratégiákra, hiszen a szerényebb hozamszintű évek után tört ránk 2 éve. Karagich István szerint a vagyonos ügyfelek egyébként is jóval tudatosabban közelítik meg pénzügyi döntéseiket, mint akár csak 3-5 éve, immár nem csak elvárják, hogy a szolgáltatók olyan megoldásokat kínáljanak, amelyek védelmet nyújtanak a vásárlóerejük elmúlt években megtapasztalt csökkenése ellen, de komplex vagyonkezelési struktúrában igénylik a kiszolgálást. A szakember szerint a kihívás az, hogy a pénzromlás ütemének csökkenése még nem ment át az ügyfelek mindennapi érzetébe, így a hozamelvárások magasban maradtak, miközben a piaci hozamszintek már a tartósan fenntartható szintek felé korrigálnak.
2024-ben a magyar privátbanki piac dinamikáját a szegmentálás, a méretgazdaságosság és az exkluzivitás biztosításának hármas versenye határozta meg.