A rendszer éjfél óta működik – mondta Janno Lieber, a Fővárosi Közlekedési Hatóság (MTA) vezérigazgatója. Jelenleg négyszáz forgalmi sávot több mint 1400 kamera figyel 110 észlelési ponton. Kihelyeztünk több mint 800 figyelmeztető táblát is – mondta.
A megválasztott elnök, Donald Trump azok közé tartozik, akik elutasítják a rendszert, de Lieber kijelentette, bízik abban, hogy a kormánnyal kötött megállapodások „kiállják az adminisztrációs változásokat”.
A dugózóna a Central Parktól délre fekvő területet fedi le, olyan jól ismert helyszínekkel, mint az Empire State Building, a Times Square és a Wall Street körüli pénzügyi negyed.
A program célja, hogy enyhítse New York hírhedt közlekedési problémáit, és milliárdokat gyűjtsön a tömegközlekedési hálózat számára.
New York állam kormányzója, Kathy Hochul már két évvel ezelőtt javasolta a dugódíj bevezetését, de az ingázók és vállalkozások panaszai miatt elhalasztották a rendszer startját és felülvizsgálták az elképzelést.
Az új terv most készült el, amely a legtöbb sofőrnek naponta egyszeri 9 dolláros költséget jelent csúcsidőben, máskor pedig 2,25 dollárt.
A kis teherautók és a nem ingázó buszok csúcsidőben 14,40 dollárt fizetnek Manhattanben, míg a nagyobb teherautók és turistabuszok 21,60 dollárt fizetnek.
Az Associated Press jelentése szerint néhány órával a terv startja után a forgalom élénken haladt a dugózóna északi szélén, a 60. utcában és a 2. sugárúton.