Az első hazai központok 2004 végén nyitottak meg: novemberben Biatorbágyon a 13 ezer négyzetméteres eladóterű Premiere Outlet Center indult el, majd decemberben Törökbálinton a GL Outlet, 16 ezer 500 négyzetméteren. A két úttörő a legerősebb kereskedelmi szezonra időzítette belépését a magyar piacra, nagyszabású marketingkörítés kíséretében. A kezdeti hírek ennek ellenére nem voltak biztatók, mivel a Premiere első heteinek látogatószáma elmaradt az előre beharangozott 1,5 milliótól.
Igaz, a hazai outletcenterek forgalmára komoly hatással vannak az ausztriai, határ közeli bevásárlóközpontok, a Parndorf Outlet Center és a Shopping City Süd, amelyek magukhoz vonzzák a nyugati országrész vásárlóközönségének jelentős részét annak ellenére, hogy - mint az már több összehasonlításból kiderült - nem kínálnak kedvezőbb árakat, mint a hasonló magyar kereskedések. A biatorbágyi és a törökbálinti üzletközpont látogatóinak 80-90 százaléka a felmérések szerint a fővárosból és annak 100 kilométeres körzetéből érkezik.
Kifutó cikkekre szakosodnak
Az outletekben akár 70 százalékkal, átlagosan pedig 30-40 százalékkal kedvezőbb áron is megkaphatja a vevő ugyanazt a terméket, mint egy hagyományos kereskedésben. A közönség körében ezt az üzletformát elsősorban a hangzatosan alacsony árral népszerűsítik, amelyért a vevők a városhatáron kívüli központokba is ellátogatnak.
Az outletcenterek kevésbé hangoztatott jellemzője viszont, hogy ezek az üzletek kifutóban levő, már nem szezonális cikkeket forgalmaznak. Vagyis miközben a vevő gyári áron jut hozzá a termékekhez, a gyártó megszabadul a hagyományos formában már nem értékesíthető árukészletétől. A deszortált árucikkek értékesítéséhez, azaz a felgyülemlett felesleg kiszórásához egy-egy nagy márka piaconként négy-öt outletet használ.
Nincs holtszezon
#page#
Nincs holtszezon
Sokat mond az is, hogy 2006 januárjában a Premiere-ben 91 ezer látogató fordult meg, ami a decemberi 141 ezres látogatószámhoz képest sokkal enyhébb visszaesés, mint ami a hagyományos üzletek hasonló időszakára jellemző.