Az egészségturizmus helyzete

Az európai társadalmakban egyre fontosabb szerepet tölt be az egészség. A megelőzés gyógyítással szembeni előtérbe kerülésével az egészségturisztikai szolgáltatásokat igénybe vevők között egyre több a fiatal.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

További nemzetközi szempontok, amelyek a magyar egészségyügyi turizmudra hatnak: a küldő országok gazdasági potenciálja egyre emelkedik, a népesség öregszik, így a fizetőképes kereslet folyamatosan nő. Iletve azok az országok, melyek lakossága érdeklődik a gyógyturizmus iránt, Magyarország számára hagyományosan küldő országnak számítanak. Összefoglalva tehát az egészségtudat, a szabadidő és a szabadon felhasználható jövedelem növekedése pozitív irányban befolyásolja az egészségturizmus iránti keresletet.
Az európai gyógyfürdők piacát – részben a természeti adottságok, részben a kulturális hagyományok miatt – erős területi koncentráció jellemzi. Az európai vendégforgalom közel kétötöde Németország, egynegyede Oroszország, több mint egytizede pedig Ausztria gyógyfürdőhelyeihez kötődik. Az európai piacból jelentős részesedéssel rendelkezik az Egyesült Királyság, Olaszország, Franciaország, Svájc és Finnország is.
Az Európai Fürdőszövetség (ESPA) adatai alapján évente körülbelül 20 millió európai látogatja a fürdőhelyeket, és több mint 120 millió éjszakát tölt el ott. Ez a két adat is jelzi, hogy a fürdők a turisztikai üzletág jelentékeny szereplői. Az ESPA adatai alapján
 Németországban mintegy 330 fürdőváros található. A német fürdőágazat forgalma GDP-jük 0,4%-nak felelt meg 1998-ban. A Német Gyógyfürdőszövetség szerint (forrás FVW) az egészségturizmus Németországban is a kiemelt termékek közé tartozik. 2000-ben 103,8 millió vendégéjszakát (16,7 millió vendég) regisztráltak gyógyüdülőhelyeken.
Magyarországot 1999-ben az egészségturizmus iránt érdeklődő német turisták 18–20 %-a választotta úticélul.
 Az ausztriai fürdőhelyek 1998-ban 17,8 millió vendégéjszakát regisztráltak. Az osztrák fürdők újak, jól felszereltek, magas színvonalúak, ezért Ausztria komoly konkurenciát jelent hazánknak. Ausztriában sok esetben megtalálhatóak a wellness és fitness szolgáltatások. A Magyarországra látogató osztrákok motivációinak sorában az egészségturizmus a második helyen szerepel. Körükben legnépszerűbb a budapesti Gellért fürdő. Az osztrák piacon legfontosabb versenytársaink Szlovákia, Szlovénia és Csehország.
 Svájcban 1998-ban 1,1 millió vendégéjszakát regisztráltak gyógyszállókban. Fő küldő országok: Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország és USA. Az egészségturizmuson belül itt a wellness a legkeresettebb. A szolgáltatások minősége és az árszínvonal nagyon magas.
 Észak-Európában nincs gyógyhatású víz, termálvíz is csak Izlandon található. Az utóbbi években a wellness és fitness egyre népszerűbbé válik a konferenciák kiegészítő szolgáltatásaként.
 Franciaország hagyományos fürdőhelyei lényegében szakkórházak, ahol a kezelések 95%-át az állam fedezi. Újjabban robbanásszerűen terjed a tengervízen alapuló ún. thalassoterápia, ami leginkább a wellness-szolgáltatások kínálatát színesíti.
 Spanyolországban 85 fürdőközpont működik és mindössze 20 000 ágyas szálláshely kapacitással rendelkeznek.
 Nagy-Britanniában nem beszélhetünk hagyományos fürdőágazatról, az egész ország területén 11 fürdőváros található.
Görögországban egyre növekvő figyelmet szentelnek az egészségturizmusnak. Jelenleg 20 gyógylétesítmény működik, de tervezik a gyógyfürdők bővítését.
(Forrás: Gazdasági Minisztérium)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo