Az nekünk a Pokémon Go, mint a befektetőknek a Nintendo

A Nintendo legalább akkora lelkesedést váltanak ki a befektetők körében, mint maga a játék a Pokémon-rajongóknál. A Saxo Bank szakértői szerint viszont túlértékelt, a tapasztalatok pedig máshol is hasznosak lehetnek.

A Nintendo legalább akkora lelkesedést váltanak ki a befektetők körében, mint maga a játék a Pokémon-rajongóknál. A két hét alatt produkált 110%-os növekedés és a nagy volatilitás különösen érdekessé tette a Nintendo részvényeit, és például az elmúlt héten a Nintendo volt a legkeresettebb részvény a Saxo Bank legnépszerűbb online kereskedési platformján, megelőzve az Apple-t és a Facebook-ot is.

A Nintendo cégértéke már a Sony-ét is megelőzte.

Ugyanakkor a rendkívül gyors és nagymértékű részvényár-emelkedés után a befektetőknek el kell gondolkodniuk azon, hogy a Nintendo ilyen magas értékeltsége megalapozott-e. Akár azt is mondhatnánk, hogy a Nintendo részvényei szintén a realitásokon túli kiterjesztett valóság szférájába emelkedtek.

Kép:Wikimedia

A Saxo online kereskedési platformja, a SaxoTraderGO adatai szerint az elmúlt hetekben sok befektető sikeresen kihasználta a Nintendo fantasztikus sikerét. Ugyanakkor úgy véljük, hogy a Nintendo-részvények ára elérte a helyi csúcsát, és erről a szintről indokolt lehet akár short pozíciókat is felvenni, gondolva arra, hogy a részvények ára egy reálisabb értékre esik vissza.

Érdemes megismerni – akár a jövőbeni hasonló játék-sikerek miatt is – egy fontos mutatót, az ARPDAU-t, ami az average revenue per daily active user (az aktív felhasználóktól származó átlagos napi bevétel) rövidítése. A Pokémon GO látványos rekordot ért el, jelenleg az ARPDAU 0,25 dollár, ami 0,05 Dollárral több, mint az eddigi rekord, amelyet a King Digital által fejlesztett Candy Crush ért el. A Pokémon GO új rekordja tehát 25%-kal haladta meg a korábbi, szintén szenzációsnak mondható rekordot.

De ha tovább kalkulálunk, és feltételezzük, hogy a Pokémon GO eléri az egymilliárd felhasználót, és az ARPDAU 0,50 dollárra emelkedik (mindkét feltételezés igen optimista), a részvények ára akkor sem igazolná a jelenlegi szintet. A Nintendo-nak tehát új mobil-alapú bevételi forrásokat kell találnia, mielőtt a számok a helyükre kerülnek. Ilyen lehetőség persze van: a hirdetések elhelyezése és más monetizációs - azaz a népszerűséget bevétellé konvertáló - üzleti modellek előtt sok lehetőség van, de ezek alkalmazásának sikere rendkívül kiszámíthatatlan egy új játék esetében.

Véleményvezér

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo