A carVertical legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a manipulált futásteljesítményű autók 21 százalékkal drágábban kelnek el, mint amennyit ténylegesen érnek. Ez azt jelenti, hogy sok magyar vásárló jócskán ráfizet, amikor használt járművet vesz, és nem is sejti, hogy csalás áldozata lett.
A hamis futásteljesítményű autók ára országonként változik
A sofőrök általában előnyben részesítik a kevesebb utat megtett autókat, mert abban bíznak, hogy azok jobb állapotban vannak és nem igényelnek komolyabb javításokat. Egy sokat futott járműre nehezebb vevőt találni, hacsak nem engedünk jelentősen az árból. Ez az oka annak, hogy a csalók előszeretettel tekerik vissza az autók kilométeróráját, és miután így mesterségesen megnőtt a használt jármű értéke, jóval nagyobb profitot tesznek zsebre.
Magyarországon a futásteljesítmény manipulálása után átlagosan 21 százalékkal nő egy használt autó értéke. Ez azt jelenti, hogy a magyar sofőrök bizonyos esetekben több mint ötödével fizetnek többet a jármű valós értékénél, ami több százezer forintos veszteséget jelenthet nekik.
Hazánkban még így is jobb a helyzet, mint az Egyesült Királyságban (29 százalék), Olaszországban (29 százalék) vagy Litvániában (25 százalék), ahol a 15 vizsgált ország közül a legmagasabb az átlagos értékhamisítás.
A spektrum másik oldalán Ukrajna (17 százalék), Lengyelország (19 százalék) és Románia (20 százalék) áll. Az ezekben az országokban mért számok azonban még mindig viszonylag magasak, ami azt jelzi, hogy a tisztességtelen gyakorlat egyhamar nem fog veszíteni népszerűségéből.