A jelenség oka a zloty viszonylagos gyengeségében keresendő, ami külföldi vásárlók számára olcsóvá teszi a lengyelországi autóárakat. A Gazeta Wyborcza gazdasági napilap számításai szerint a legolcsóbb Opel Astra 1,4 típus Lengyelországban 4870 euróval olcsóbban kapható mint Németországban. Ha még hozzávesszük ehhez a használt autók 2500 eurós forgalomból kivonási prémiumát is mindjárt érthetővé válik a német vásárlók kitüntető figyelme a lengyelországi autók iránt.
A Samar nyilvántartása szerint az idén februárban hét százalékkal 30 ezer 200-ra emelkedett a gépkocsieladások száma Lengyelországban az egy évvel korábbival összevetve. Havi bázison az emelkedés üteme 13 százalékos.
Bővülő kapacitások
Jó hírt kapott a lengyel autóipari ágazat a Fiattól is. A Rzeczpospolita lap beszámolója szerint az olasz autógyár Bielsko-i motorgyára kapacitásának bővítésére készül. A lap 400 millió eurós beruházásról tesz említést a Fiat Powertrain Technologies igazgatójára Alfredo Altavillára hivatkozva. Az új típusú motor gyártása jövőre kezdődhet meg.
A fentiek ellenére is Drzewiecki nagyszámú elbocsátásokra számít a lengyel autóiparban. "Az üzemek helyzete csak a nagy felvevő piacokon, mint Németországban vagy Franciaországban bekövetkező tartós kereslet növekedést követően vehet csak kedvező fordulatot" - mutatott rá.