Árbevétel-várakozások: két táborra szakadtak a cégek

A korábbiakhoz képest kissé szerényebb, 7,2 százalékos árbevétel-növekedéssel, ugyanakkor stabil, 3,8 százalékos nyereségnövekedéssel számolnak idén a cégek. Ezzel a várt bevétel-növekedés mértéke hosszú idő után végre meghaladja a várható éves infláció mértékét – derül ki a K&H kkv bizalmi index felmérésből. Ilyen pénzügyi várakozások mellett 10-ből 6 cég tervez idén valamilyen fejlesztést: elsősorban informatikai és céges autó beszerzések várhatók, a gépberuházásokat azonban jelentősen visszafogják.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Elfogyhatnak a termelő beruházások

A beruházási szándékban továbbra sincs jelentős változás, a cégek 59 százaléka tervez valamilyen fejlesztést idén.

„A fejlesztési célokat tekintve továbbra is az informatikai beruházások állnak az élen, az ebben gondolkodó vállalkozások aránya 27 százalékról 34 százalékra ugrott az előző negyedévhez képest. Ezt követi a céges autók cseréje, korszerűsítése, amire szintén a korábbi negyedévnél többen, 16 százalék helyett már 21 százalék készül. A gépberuházást tervezők aránya azonban jelentősen, 21 százalékról 13 százalékra zuhant, ami 2015 óta a legalacsonyabb arány. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy idén jelentősen visszaeshetnek a termelő beruházások, ami a gazdaság egészét kedvezőtlenül érintheti” – hangsúlyozta a szakértő.

 

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo