A Nissan vasárnap azt közölte, hogy soha eddig nem volt olyan gyenge az eladási mutatója, mint október első tíz napján. A japán vállalat bejelentette azt is, hogy a helyzet rosszabbodására készül Nyugat-Európában, Japánban és az Egyesült Államokban. A Nissan ezzel egyidejűleg bejelentette, hogy szeptemberben a kínai értékesítése 40 százalékkal nőtt, de a következő hónapok kilátásai már távolról sem ilyen kedvezőek.
Eközben a pénzügyi válságon sokat veszített amerikai Citigroup azt közölte, hogy 5,5 százalékról 3,1 százalékra csökkentette a részesedését a General Motors-ban (GM). Az első számú amerikai járműgyártó árfolyama hatvan éve legalacsonyabb szintre esett a New York-i értéktőzsdén pénteken a csökkenő amerikai autóeladások és a hitelválság miatt. Mint arról lapunk korábban beszámolt, a pénzpiaci helyzet miatt felfüggesztették a General Motors és a Chrysler amerikai autógyárak fúziójáról folyó előzetes tárgyalásokat.
Hétvégén látott napvilágot az az értesülés is, hogy az amerikai Ford Motor Co mintegy 20 százaléknyi részesedést tervez eladni a japán Mazda cégben, amelyben a jelenlegi tulajdonhányada 33,4 százalék. Hírek szerint a Ford japán cégeket bízott meg a részesedés eladásával.
A Mazda bizonyos hányadot megvásárolna a felkínálásra kerülő részesedésből, de komolyan érdeklődik a Ford-tulajdonrész iránt a Sumitomo japán kereskedőház és az indiai Tata Motors is. A Mazda az ötödik legnagyobb japán autógyártó a Toyota, a Honda, a Nissan és a Mitsubishi után.