A Renault és a Nissan új győri központja

A napokban a győri ipari parkban átadták a Renault és a Nissan közös európai disztribúciós központját. A beruházás költsége elérte a 13 millió eurót.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A győri ipari parkban a napokban átadott új disztribúciós központ összterülete 12 300 négyzetméter. A beruházás azzal a céllal valósult meg, hogy a cégek biztosítani tudják a közép-európai alkatrész-ellátást az elkövetkező öt év tervezett növekedése mellett. Ugyanakkor a létesítménnyel a Renault és a Nissan két fő célt is kitűzött maga elé: a márkakereskedőknek nyújtott szolgáltatások minőségének javítását, és a szállítási költségek csökkentését. Az új központi raktár a Renault, a Dacia és a Nissan ausztriai, magyarországi, csehországi, szlovákiai és szlovéniai hálózatait látja majd el alkatrészekkel. Emellett a Dacia tároló központjaként is funkcionál: innen szállítják a Dacia-alkatrészeket Csehországba, Magyarországra és Szlovákiába.

A 13 millió eurós beruházáshoz 380 ezer eurót a SMART Beruházás-ösztönzési Program kerete nyújtott. Az új központban egyidejűleg 2 millió megrendelést képesek kezelni, s ezzel ez a létesítmény lett Európa egyik legnagyobb kapacitású alkatrészközpontja. A raktár üzemeltetését, az ellátást és a kapcsolatot a márkakereskedőkkel a Renault látja el. Érdemes tudni, hogy a tavaly eladott, közel 125 ezer új gépjárművel a Renault-Nissan csoport ma a közép-európai piac 11,7%-át tartja kézben; 10% a Renault és 1,7% a Nissan részesedése.

A gépkocsigyártással párhuzamosan az alkatrész-tevékenység is jelentősen megnőtt ezen a piacon. A európai piaci terjeszkedés mellett a Nissan Japánban, Ausztráliában, Mexikóban és Dél-Afrikában, a Renault pedig a Mercosur-országokban, Marokkóban és Romániában irányítja az alkatrész-logisztikát.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo