A Renault és a Nissan új győri központja

A napokban a győri ipari parkban átadták a Renault és a Nissan közös európai disztribúciós központját. A beruházás költsége elérte a 13 millió eurót.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A győri ipari parkban a napokban átadott új disztribúciós központ összterülete 12 300 négyzetméter. A beruházás azzal a céllal valósult meg, hogy a cégek biztosítani tudják a közép-európai alkatrész-ellátást az elkövetkező öt év tervezett növekedése mellett. Ugyanakkor a létesítménnyel a Renault és a Nissan két fő célt is kitűzött maga elé: a márkakereskedőknek nyújtott szolgáltatások minőségének javítását, és a szállítási költségek csökkentését. Az új központi raktár a Renault, a Dacia és a Nissan ausztriai, magyarországi, csehországi, szlovákiai és szlovéniai hálózatait látja majd el alkatrészekkel. Emellett a Dacia tároló központjaként is funkcionál: innen szállítják a Dacia-alkatrészeket Csehországba, Magyarországra és Szlovákiába.

A 13 millió eurós beruházáshoz 380 ezer eurót a SMART Beruházás-ösztönzési Program kerete nyújtott. Az új központban egyidejűleg 2 millió megrendelést képesek kezelni, s ezzel ez a létesítmény lett Európa egyik legnagyobb kapacitású alkatrészközpontja. A raktár üzemeltetését, az ellátást és a kapcsolatot a márkakereskedőkkel a Renault látja el. Érdemes tudni, hogy a tavaly eladott, közel 125 ezer új gépjárművel a Renault-Nissan csoport ma a közép-európai piac 11,7%-át tartja kézben; 10% a Renault és 1,7% a Nissan részesedése.

A gépkocsigyártással párhuzamosan az alkatrész-tevékenység is jelentősen megnőtt ezen a piacon. A európai piaci terjeszkedés mellett a Nissan Japánban, Ausztráliában, Mexikóban és Dél-Afrikában, a Renault pedig a Mercosur-országokban, Marokkóban és Romániában irányítja az alkatrész-logisztikát.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo