A négyes metró pénze megvan, csak másra költjük

Az Európai Bizottság fejlesztéspolitikával foglalkozó szóvivője sajtótájékoztatón megerősítette: a korábban a 4-es metró megépítéséhez igényelt uniós forrás egy részét - melyet a közbeszerzéssel kapcsolatos kifogások miatt nem utalt át Brüsszel - más közlekedésfejlesztési projektekre felhasználhatja Magyarország.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kérdéses 229 millió eurónyi európai uniós forrást más városi közlekedési beruházásokra felhasználhatja Magyarország a jelenlegi uniós költségvetési időszak végéig, 2013-ig, a Megigényelt támogatás nagyobbik részét pedig - 728,5 millió eurót - a Bizottság előzetesen már jóváhagyta.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) még tavasszal döntött arról, hogy egy esetleges későbbi visszafizetési kockázat elkerülése érdekében a 4-es metró projekt uniós támogatási forrásait átcsoportosítja. Erre azért volt szükség, mert a 4-es metró projektnél a 2004 és 2005 során lebonyolított közbeszerzési eljárások esetében több alkalommal is alkalmaztak meghívásos, tárgyalásos eljárásokat - melyek az azóta folytatott uniós projektértékelések gyakorlatában a közösségi elvárásokkal ellentétesnek bizonyultak. A Bizottság szakértőivel folytatott intenzív konzultáció után júniusban új, módosított folyamodványt juttattak el Brüsszelbe, melyben már csak 728,5 millió euró szerepelt, amelyet a Bizottság a most befejeződött kétoldalú egyeztetések nyomán meg is ítélt.

Dennis Abbott szóvivő a sajtótájékoztatón elmondta: a mostani költségvetési periódusban Magyarország összesen 25,3 milliárd euró támogatásra jogosult az uniós regionális fejlesztési büdzséből. Hozzátette, hogy a közlekedés terén eddig összesen 11 nagyprojekt terve érkezett jóváhagyásra Brüsszelbe, 3,45 milliárd euró összértékben. Az Európai Bizottság akár 85 százalékban is finanszírozhatja ezek mindegyikét.

Az NFÜ pénteken jelentette be, hogy megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását a 4-es metró I. szakaszának fejlesztésére. Ennek nyomán a beruházás összesen 212 milliárd forintos támogatást kap, ebből 181 milliárd forint uniós forrás, 31 milliárd forint költségvetési támogatás. A projektigazgatóság tájékoztatása szerint a 4-es metró első szakasza összesen 353 milliárd forintba kerül.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo