A négyes metró pénze megvan, csak másra költjük

Az Európai Bizottság fejlesztéspolitikával foglalkozó szóvivője sajtótájékoztatón megerősítette: a korábban a 4-es metró megépítéséhez igényelt uniós forrás egy részét - melyet a közbeszerzéssel kapcsolatos kifogások miatt nem utalt át Brüsszel - más közlekedésfejlesztési projektekre felhasználhatja Magyarország.

A kérdéses 229 millió eurónyi európai uniós forrást más városi közlekedési beruházásokra felhasználhatja Magyarország a jelenlegi uniós költségvetési időszak végéig, 2013-ig, a Megigényelt támogatás nagyobbik részét pedig - 728,5 millió eurót - a Bizottság előzetesen már jóváhagyta.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) még tavasszal döntött arról, hogy egy esetleges későbbi visszafizetési kockázat elkerülése érdekében a 4-es metró projekt uniós támogatási forrásait átcsoportosítja. Erre azért volt szükség, mert a 4-es metró projektnél a 2004 és 2005 során lebonyolított közbeszerzési eljárások esetében több alkalommal is alkalmaztak meghívásos, tárgyalásos eljárásokat - melyek az azóta folytatott uniós projektértékelések gyakorlatában a közösségi elvárásokkal ellentétesnek bizonyultak. A Bizottság szakértőivel folytatott intenzív konzultáció után júniusban új, módosított folyamodványt juttattak el Brüsszelbe, melyben már csak 728,5 millió euró szerepelt, amelyet a Bizottság a most befejeződött kétoldalú egyeztetések nyomán meg is ítélt.

Dennis Abbott szóvivő a sajtótájékoztatón elmondta: a mostani költségvetési periódusban Magyarország összesen 25,3 milliárd euró támogatásra jogosult az uniós regionális fejlesztési büdzséből. Hozzátette, hogy a közlekedés terén eddig összesen 11 nagyprojekt terve érkezett jóváhagyásra Brüsszelbe, 3,45 milliárd euró összértékben. Az Európai Bizottság akár 85 százalékban is finanszírozhatja ezek mindegyikét.

Az NFÜ pénteken jelentette be, hogy megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását a 4-es metró I. szakaszának fejlesztésére. Ennek nyomán a beruházás összesen 212 milliárd forintos támogatást kap, ebből 181 milliárd forint uniós forrás, 31 milliárd forint költségvetési támogatás. A projektigazgatóság tájékoztatása szerint a 4-es metró első szakasza összesen 353 milliárd forintba kerül.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo