A többség stabil, de egyre többen bíznak a növekedésben is

Erősödhet a kkv-k piaci pozíciója, a vállalkozások negyede véli úgy, hogy egy éven belül javulhat versenyhelyzete – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Az élénkülésre nagy szükség van, hiszen a Világgazdasági Fórum versenyképességi rangsorában épphogy benne vagyunk a középmezőnyben, míg az Európai Unió tagállamai közül a sereghajtók táborát erősítjük.

A K&H kkv bizalmi index félezer hazai kkv-t kérdezett meg arról, hogyan alakulhat idén versenyhelyzete konkurenseihez képest. A közel másfél évvel ezelőtti mélypontot követően egyre több vállalkozás bízik javuló versenyhelyzetében.

„A cégvezetők nyilatkozatai alapján azt látjuk, hogy a vállalkozások stabilnak vélik piaci pozíciójukat, hiszen döntő többségük (71%) szerint nem változik versenyhelyzetük versenytársaikkal szemben a következő egy év során. A javuló versenyhelyzetre számítók aránya azonban kismértékben, 20%-ról 24%-ra nőtt, tehát közel minden negyedik kkv véli úgy, hogy idén erősödhetnek konkurenseikkel szemben” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. A Világgazdasági Fórum legutóbbi versenyképességi rangsora alapján van még hova fejlődnünk, hiszen Magyarország világviszonylatban a 69., a 28 tagból álló Európai Uniós országok között pedig a 25. helyen szerepel.

Most a kicsik bizakodnak

Hat területen érdemben változhat a versenyképesség
A Nemzeti versenyképességi tanács (NVT) csütörtöki alakuló ülésén olyan javaslatokról is tárgyaltak, amelyek már rövid távon javíthatják a magyar gazdaság versenyképességét - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az ülés után tartott sajtótájékoztatón, hozzátéve, hogy ezeket döntésre előkészítve továbbítani fogja a gazdasági kabinetnek, illetve a kormánynak.
A különböző méretű vállalkozások közül a legnagyobb kkv-k eddig általában jóval derűsebben látták piaci pozíciójukat, most azonban fordult a kocka: míg a középvállalkozásoknál erőteljesen, 30%-ról 24%-ra lecsökkent a javuló versenyhelyzetre számítók aránya, addig a mikrovállalkozásoknál éppen ellenkezőleg, kifejezetten megugrott a jobb piaci pozícióra számító cégek aránya. Úgy tűnik tehát, hogy a kicsik felzárkózhatnak a nagyokhoz” – mondta el Kovács Viktor Zoltán.

Ez egybecseng azzal, hogy a kisebb vállalkozások sokkal inkább vállalkozásbarátnak látják a kormányzat gazdaságpolitikáját: míg a kisvállalkozások 23%-a és mikrovállalkozások 22%-a számít kifejezetten vállalkozásbarát intézkedésekre a következő egy évben, addig a középvállalkozásoknál mindössze 15% ez az arány. „Az idei évben elérhető kedvező MFB források, valamint a várhatóan felgyorsuló uniós pályázatok megjelenése segíthet a versenyképességen, amennyiben ténylegesen vállalkozásfejlesztésre fordítják azokat” – tette hozzá a szakember.

Ha a különböző ágazatokat nézzük, elsősorban az ipari és a kereskedelmi cégek vélik úgy, hogy idén jobb helyzetbe kerülhetnek az ágazat többi szereplőjéhez képest, miközben az agráriumban az átlaggal megegyező arányban, a szolgáltató szektorban pedig csupán minden ötödik kkv vélekedik így.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo