A svájci luxusóra gyártók lubickolnak

A svájci óraipari szövetség (FHS) adatai szerint rekordszintre emelkedett tavaly a svájci órák exportja elsősorban az amerikai kereslet megugrására és a tartósan magas kínai kereslet hatására.

Tavaly 22,3 milliárd frank értékben exportáltak svájci órákat, ami 2,7 százalékkal múlta felül a 2019. évit és 31,2 százalékkal a 2020. évit, illetve 0,2 százalékkal meghaladta az eddigi rekordtartó 2014-et is.

A luxusórák szinte minden mennyiségben mentek. Fotó: GP
A szervezet tavaly áprilistól veszi alapul 2019-et, tekintettel a pandémia miatti 2020-as rendkívüli gazdasági helyzetre. Tavaly a karóraexport értéke 21,2 milliárd frank volt, 3,5 százalékkal nagyobb a 2019. évinél, az eladott karórák száma ugyanakkor csak 15,7 millió volt, 4,9 millióval (23,8 százalékkal) kevesebb a 2019. évinél. A teljes darabszám-visszaesés 95 százalékát az 500 frank alatti karórák okozták, ennek a kategóriának az exportbevétele 25,1 százalékkal esett. Az 500 és 3 ezer frank közötti karórák exportbevétele jóval szerényebben, 3,5 százalékkal csökkent, miközben a 3 ezer franknál drágább karórák exportjából származó bevétel 9,7 százalékkal nőtt 2021-ben. Tavaly is az Egyesült Államok maradt a svájci órák legnagyobb felvevőpiaca, az ide irányuló export értéke 27,8 százalékkal nőtt. Alig lemaradva a második Kína volt, a svájci óraexport-érték ebbe a relációba 48,8 százalékkal emelkedett, míg Európa esetében 3,4 százalékkal csökkent. (MTI)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo