Az EU négy vezető autópiacából háromban csökkentek az eladások, egyben pedig nőttek. Spanyolországban 7,1 százalékos emelkedést jegyeztek föl 2024-ben, míg Franciaországban 3,2 százalékkal, Németországban 1 százalékkal, Olaszországban pedig 0,5 százalékkal csökkent az új autók értékesítése.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése tavaly 13,6 százalékra mérséklődött a 2023. évi 14,6 százalékról. A dízeles autók aránya 11,9 százalékra csökkent tavaly az előző évi 13,6 százalékról.
A benzines autók 33,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de részarányuk csökkent a 2023. évi 35,3 százalékról.
Tavaly a második legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 30,9 százalékos piaci részesedéssel, ami nagyobb az egy évvel korábbi 25,8 százaléknál.
A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 7,7 százalékról 7,1 százalékra csökkent.
Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon tavaly 121 ezer 611 új autót adtak el, 12,9 százalékkal többet a 2023-asnál. A dízeles autók eladása 12,5 százalékkal, 14 ezer 674-re nőtt, míg a benzineseké 3,9 százalékkal, 36 ezer 280-ra csökkent.
A BEV-autók eladása 47,7 százalékkal 8565-re emelkedett, a PHEV-autóké 2,8 százalékkal 5695-re nőtt, a HEV-autóké pedig 24,5 százalékkal 56 ezer 34-re bővült. (MTI)