A robotok egyes iparágakban immár a munkahelyek 60 százalékát birtokolják

Az ABB és az Epson holtversenyben a legnagyobb ipari robotikai vállalatok, egyenként 13 százalékos piaci részesedéssel. A japán cégek uralják az iparágat, a világ 10 legjobb helyéből ötöt elfoglalva.

A globális ipari robotikai piac meredeken növekszik, és a becslések szerint 2025-re eléri a 10,2 milliárd dolláros árbevételt.A gyárak automatizálásával és az intelligens gyártás terjedésével a robotika egyre fontosabb szerepet játszik a termelésben. 2025-re az ipari robotok várhatóan az új munkahelyek közel 60 százalékát fogják kezelni csak az autóipari és elektronikai szektorban.

Az ABB és az Epson vezeti a piacot

A svájci ABB és a japán Epson egyaránt 13 százalékos részesedéssel rendelkezik a globális piacon, így a két legnagyobb ipari robotgyártónak ez a két cég számít. Az ABB tevékenysége több iparágra kiterjed, míg az Epson az elektronikai és kisméretű alkatrészek összeszerelésére irányuló precíziós automatizálásra összpontosít.

Japán dominanciája a robotikában

A japán vállalatok a 10 legnagyobb gyártó felét képviselik, köztük az Epson, a Fanuc (11 százalék), a Kawasaki (8 százalék), a Yaskawa (8 százalék) és a Denso (4 százalék). Japán évtizedek óta tartó robotikai K+F beruházásai és exportvezérelt feldolgozóiparának köszönhetően megszilárdította vezető szerepét az ágazatban.

Ez a robotikai vállalatokból álló széleskörű hálózat lehetővé tette Japán számára, hogy élvonalbeli automatizálási megoldásokkal szolgálja ki mind a hazai, mind a globális piacokat.

Feltörekvő szereplők

A legnagyobb szereplőkön túl a piac 32 százalékát kisebb cégek vagy regionális dominanciával rendelkező vállalatok foglalták el. Az olyan cégek, mint a Universal Robots (Dánia), a KUKA (Németország) és a Comau (Olaszország), kisebb, de jelentős piaci szegmenseket hódítottak meg.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo