A nagy cukorteszt, mennyi van az üdítőkben és az energiaitalokban

Akár diétázik, akár egy szülő aggódik gyermekei egészségéért, a cukor kulcsfontosságú tényező, amelyet figyelembe kell venni.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cukros italok éves szinten közel 400 milliárd dolláros piacot képviselnek. Az American Heart Association (AHA) szerint egy átlagos amerikai 17 teáskanál (nagyjából 71 gramm) cukrot fogyaszt naponta. Ez a mennyiség több mint duplája az ajánlott határértékeknek a hölgyeknél. A nőknél maximum 6 teáskanál (25 gramm) javasolt, a férfiaknál pedig a 9 teáskanál (38 gramm).

Az AHA azt is tanácsolja az embereknek, hogy tegyenek különbséget a természetesen előforduló cukrok (például a gyümölcsökben találhatók) és a hozzáadott cukrok között. A hozzáadott cukrok, amelyek általában megtalálhatók a feldolgozott élelmiszerekben és italokban, nem kínálnak táplálkozási előnyöket, és túlzott fogyasztás esetén súlygyarapodáshoz, 2-es típusú cukorbetegséghez és szívbetegségekhez vezethetnek.

Listánkon a Monster Energy áll a rangsorban az élen, 54 gramm cukorral egy 500 ml-es dobozban. A második helyen a Starbucks Pumpkin Spice Latte áll 50 grammal.

A Coca-Cola 39 gramm cukrot tartalmaz dobozonként, míg egy azonos méretű Pepsi 41 grammot. A Pepsi a legmagasabb az unciánkénti cukortartalomban is.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo