A mesterséges intelligencia megtámadta a hirdetési piacot

Az AI olyan sebességgel alakítja át a média működését, hogy a szakma gyakran nem tudja követni. Generatív nyelvi modellek írnak cikkeket, képgenerátorok illusztrációkat készítenek, algoritmusok ajánlják és terjesztik a tartalmakat. Ez a folyamat felgyorsítja és olcsóbbá teszi a tartalomkészítést, ugyanakkor komoly mellékhatásokkal is jár: csökken az emberi kreativitás tere, nő a dezinformáció kockázata, és egyre több kreatív szakember érzi veszélyben a munkáját.

A konfliktus kézzelfogható: a nagy médiumok forgalma esik, a hirdetési bevételek csökkennek, a hirdetőknek pedig új stratégiát kell kidolgozniuk.

És itt jön a lényeg: aki időben reagál, az nyer. Aki ma felismeri, hogy az AI által átírt médiatér új szabályokat diktál, az holnap már nagyobb szeletet szerezhet a hirdetési tortából. A többiek – legyenek akár nagyvállalatok vagy kis cégek – hátrányba kerülnek.

Mint kívülálló, de a marketing és értékesítés világában dolgozó szakember, azt látom: a jövő a gyors alkalmazkodásról fog szólni. És nem közeli jövőben – hanem MOST! (A cikk szerzője Kovács Sándor több mint 25 éve tevékenykedik az cégek és a hozzájuk kapcsolódó kihívások világában. Trénerként és szakemberként mélyrehatóan ismeri a kkv szektor világát és kihívásait.)

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo