A mesterséges intelligencia megtámadta a hirdetési piacot

Az AI olyan sebességgel alakítja át a média működését, hogy a szakma gyakran nem tudja követni. Generatív nyelvi modellek írnak cikkeket, képgenerátorok illusztrációkat készítenek, algoritmusok ajánlják és terjesztik a tartalmakat. Ez a folyamat felgyorsítja és olcsóbbá teszi a tartalomkészítést, ugyanakkor komoly mellékhatásokkal is jár: csökken az emberi kreativitás tere, nő a dezinformáció kockázata, és egyre több kreatív szakember érzi veszélyben a munkáját.

A konfliktus kézzelfogható: a nagy médiumok forgalma esik, a hirdetési bevételek csökkennek, a hirdetőknek pedig új stratégiát kell kidolgozniuk.

És itt jön a lényeg: aki időben reagál, az nyer. Aki ma felismeri, hogy az AI által átírt médiatér új szabályokat diktál, az holnap már nagyobb szeletet szerezhet a hirdetési tortából. A többiek – legyenek akár nagyvállalatok vagy kis cégek – hátrányba kerülnek.

Mint kívülálló, de a marketing és értékesítés világában dolgozó szakember, azt látom: a jövő a gyors alkalmazkodásról fog szólni. És nem közeli jövőben – hanem MOST! (A cikk szerzője Kovács Sándor több mint 25 éve tevékenykedik az cégek és a hozzájuk kapcsolódó kihívások világában. Trénerként és szakemberként mélyrehatóan ismeri a kkv szektor világát és kihívásait.)

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo