Az új megrendelések csökkenése novemberben kezdetben lassult, és 0,3 százalékos növekedést mutatott az előző hónaphoz képest. A megrendelések azonban még mindig mintegy 4,4 százalékkal elmaradnak az előző év azonos időszakában megfigyelt szinttől. Különösen az "egyéb szállítójárművek" gyártása területén 34 százalékos csökkenés volt tapasztalható az új megrendelésekben az előző hónaphoz képest, miután októberben kivételesen nagymértékben megugrott a kereslet. Hasonló minták voltak megfigyelhetők a vegyiparban és a villamosiparban, ahol mindkét ágazatban csökkentek a megrendelések, bár nem olyan mértékben, mint az egyéb járműgyártás ágazatban.
Mindazonáltal a még mindig magas rendelésállományok azt mutatják, hogy sok vállalat még mindig tekintélyes biztonsági tartalékkal rendelkezik. Bár a rendelésállomány októberben tovább csökkent az előző hónaphoz képest (-0,6 százalék), az iparági rendelésállomány még mindig átlagosan 6,9 hónapot fed le. Az egyetlen ok a fokozott aggodalomra az autóiparban van, ahol a rendelésállományok sokkal gyorsabban fogynak, mint más ágazatokban (-2,9 százalék).
A kihívásokkal teli gazdasági körülmények közepette növekedett a csődbejelentések száma: 2023-ban a vállalati csődök száma 23,5 százalékkal, 18 100 esetre nőtt. Ez egyrészt a normalitáshoz való visszatérést jelzi, mivel a számok most a járvány előtti szinthez igazodnak, miután a járvány idején ideiglenesen felfüggesztették a csődbejelentési kötelezettségeket. Másrészt a csődök száma várhatóan 2024-ben is jelentősen emelkedni fog.