A következő két évben járművásárlást tervezők több mint fele (55 százalék) teljesen elektromos vagy hibrid hajtású modellre váltana. A döntés fő oka a megnövekedett üzemanyagárak, ami megelőzte a környezetvédelmi szempontokat is. Az utcai terepjáró (SUV) a legnépszerűbb típus a leendő vevők körében (43 százalék) míg a megkérdezettek harmada (33 százalék) szedánt választana. Szinte az összes válaszadó (88 százalék) hajlandó lenne akár felárat is fizetni, hogy villanyautót vezethessen. A megkérdezettek többség 11-20 százalékkal többet adna ki egy ilyen kocsiért.
Ezzel szemben az elektromos és a benzines újautók ára közötti különbség átlagosan akár 30-40 százalék is lehet. És bár a jelenlegi üzemanyagárak fellendítik az e-autók iránti keresletet, ez a drágulás sem tart majd örökké. Hiába egyre népszerűbbek tehát a villanyautók, a kereskedők nem dőlhetnek hátra - hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
A fogyasztók egyre nagyobb bizalmat szavaznak az elektromos autóknak, de sokan továbbra is fenntartásokkal kezelik a technológiát. Minden harmadik válaszadót (31 százalék) a kiépített töltőhálózat hiánya tántorítana el leginkább a vásárlástól.
László Roland hozzátette, hogy a vásárlási szokások változásának folyamatos nyomon követése, egy megfelelő ügyfélkapcsolat-kezelésre alkalmas rendszer és az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése együtt segíthet az autókereskedőknek abban, hogy a potenciális vevőket azokon a csatornákon és azokkal az üzenetekkel tudják megszólítani, ami valóban vásárlásra fogja ösztönözni őket.