A jövő évtől újabb adóemelés drágítja Magyarországon a benzint, sokan elektromos járműre váltanak

A megemelkedett üzemanyagárak miatt a vásárlók többsége azt tervezi, hogy hibrid vagy teljesen elektromos modellt választ következő autónak – derül ki az EY több mint 15 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. Tízből kilencen akár felárat is fizetnének a villanymeghajtásért.

A következő két évben járművásárlást tervezők több mint fele (55 százalék) teljesen elektromos vagy hibrid hajtású modellre váltana. A döntés fő oka a megnövekedett üzemanyagárak, ami megelőzte a környezetvédelmi szempontokat is. Az utcai terepjáró (SUV) a legnépszerűbb típus a leendő vevők körében (43 százalék) míg a megkérdezettek harmada (33 százalék) szedánt választana. Szinte az összes válaszadó (88 százalék) hajlandó lenne akár felárat is fizetni, hogy villanyautót vezethessen. A megkérdezettek többség 11-20 százalékkal többet adna ki egy ilyen kocsiért.

Ezzel szemben az elektromos és a benzines újautók ára közötti különbség átlagosan akár 30-40 százalék is lehet. És bár a jelenlegi üzemanyagárak fellendítik az e-autók iránti keresletet, ez a drágulás sem tart majd örökké. Hiába egyre népszerűbbek tehát a villanyautók, a kereskedők nem dőlhetnek hátra - hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

A fogyasztók egyre nagyobb bizalmat szavaznak az elektromos autóknak, de sokan továbbra is fenntartásokkal kezelik a technológiát. Minden harmadik válaszadót (31 százalék) a kiépített töltőhálózat hiánya tántorítana el leginkább a vásárlástól.

Tisztább levegő, csendesebb környezet vár ránk (Fotó: Pixabay)
Tisztább levegő, csendesebb környezet vár ránk (Fotó: Pixabay)

László Roland hozzátette, hogy a vásárlási szokások változásának folyamatos nyomon követése, egy megfelelő ügyfélkapcsolat-kezelésre alkalmas rendszer és az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése együtt segíthet az autókereskedőknek abban, hogy a potenciális vevőket azokon a csatornákon és azokkal az üzenetekkel tudják megszólítani, ami valóban vásárlásra fogja ösztönözni őket.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo