A home office után a négynapos munkahét lehet a követező nagy kihívás a hazai vállalatok előtt

Bizonyára a legtöbben el tudnánk képzelni a hosszabb hétvégéket, amikor több idő jut a családra, szórakozásra, hobbira vagy pihenésre. A négynapos munkahét egy új és izgalmas alternatíva, amely egyre több vállalat és munkavállaló figyelmét vonzza, sőt kísérleti jelleggel számos szervezet vezette már be világszerte. És bár az újfajta munkamodell gazdasági és szociális hatásairól még jócskán megoszlanak a vélemények, nem kizárt, hogy a jövőbeni gazdasági változások hamarosan egyre több vállalattól kényszeríthetik ki a négynapos munkahét bevezetését. Juhász Viktor a felhőmegoldásokkal foglalkozó iSolutions Kft. ügyvezetője szerint, ebben a törekvésben elsősorban azok az informatikai megoldások támogathatják a hazai vállalatokat, amik az elmúlt években a home office és hibrid munkarend megteremtésében is segítették a cégeket.

3. Naptár - A közös időgazdálkodás a mai világban elengedhetetlen a vállalatok hatékony működéséhez. Ha a vezetés rálát a munkatársak naptárára, lehetősége van arra, hogy jobban ossza be a kollégák idejét. A közös Google Naptár tehát lehetővé teszi a hatékony időmenedzsmentet, aminek kulcsfontosságú szerepe lehet a munkaidő lefaragásában.

4. Chat alapú kommunikáció - Azzal is jelentős időt spórolhat meg a szervezet, ha a belső kommunikációra emailezés helyett chat alapú rendszereket használ. Egy csapatépítő időpontjának megszavazása, vagy egy villámmegbeszélés beütemezése sokkal egyszerűbb és gyorsabb egy közös chat felületen. A Gmailből elérhető Chat modulban ráadásul védetten és visszakereshetően kommunikálhatnak egymással a munkatársak, sőt a különböző divíziók saját chat szobákat is kialakíthatnak maguknak.

5. Tudásbázis - A tudásbázis kialakítása arról szól, hogy a vállalat a fontos anyagait nem a különböző dokumentumokban vagy emailezésekben tárolja, hanem egy linkről elérhető webhelyen vagy Google site-on tartja, ami jelentősen megkönnyíti a keresést. Ez abban az esetben jelent óriási segítséget, amikor új munkatárs csatlakozik a vállalathoz. Azzal, hogy mindent megtalál egy helyen, rengeteg időt spórol a kollégáknak, akik napokat vagy heteket töltöttek volna a betanításával.

6. Projektmenedzsment program - Mivel a legtöbb szolgáltató cég projekt alapú, így egy támogató rendszer nélkül képtelenség, hogy hatékonyan működjön. Egy projektmenedzsment rendszerben a feladatok, határidők és felelősök egyszerűen nyomon követhetők és a státuszok is valós időben látszanak. Így nem kell felesleges köröket futniuk a kollégáknak, ha tudni szeretnék, mely feladatok hogyan állnak és a vezetők is figyelemmel követhetik a projektek menetét.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo