A hazai nagyvállalatok beruházásai tolhatják meg a gazdaság szekerét

Visszafogott pénzügyi várakozások jellemzik a hazai vállalati szektort a következő egy évre vonatkozóan, ezzel együtt mégsem tervezik a beruházások leállítását. Sőt, a K&H nagyvállalati növekedési index eredményei alapján megugrott a fejlesztésekben gondolkodó cégek aránya, ami lendületet adhat a legutóbbi gyenge nemzetgazdasági beruházási eredmények után. Elsősorban technológiai fejlesztésekre és kapacitásbővítésre terveznek költeni majd a cégek.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Négy negyedév bővülését követően a második negyedévben újra csökkent a hazai gazdaság teljesítménye az előző negyedévhez képest, a szezonális és naptárhatással kiigazított adatok alapján 0,2 százalékkal, és az előző év azonos időszakához képest is csupán 1,3 százalékkal emelkedett. Ennek oka, hogy sem a belföldi fogyasztásban, sem az export értékesítésben nem történt érdemi bővülés, miközben a beruházások látványosan visszaestek.

„Habár a második negyedéves GDP adatok alapján nincs túl sok okunk az optimizmusra az év második felét tekintve, van azonban remény, hogy a hazai nagyvállalatok beruházásai megtolják a gazdaság szekerét a következő negyedévekben. Az év első negyedévéhez képest ugyanis látványosan megugrott a fejlesztést tervező cégek aránya” – tájékoztatott Bodor Tibor, a K&H Vállalati divízió vezetője. A kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező hazai cégek várakozásait jelző index második negyedéves eredményei alapján 40-ről 48 százalékra ugrott azoknak a nagyvállalatoknak az aránya, akik a következő egy év során valamilyen beruházást terveznek.

A technológiai megújulás az első 

A beruházási célokat tekintve a technológiai fejlesztések állnak az élen, amit a vállalatok 29 százaléka tervez. Ezt követi a kapacitásbővítés, amiben a cégek 15 százaléka gondolkodik, és további 7-7 százalékot képviselnek az értékesítést, illetve a belső folyamatokat fejleszteni kívánó cégek. A beruházásokat főként a mezőgazdaság és az ipari szektor húzhatja fölfelé, mivel esetükben 70, illetve 57 százalékos beruházási hajlandóság jellemző. Ezzel szemben a kereskedelemben némileg átlag alatti, 44 százalékos arány, a szolgáltató szektorban viszont jóval alacsonyabb, 34 százalékos hajlandóság tapasztalható jelenleg. Területileg sem egységes a szektor, a közép-magyarországi cégek jóval alacsonyabb arányban (39 százalék) terveznek fejlesztéseket, mint a kelet, illetve nyugat-magyarországi vállalatok, ahol 58, illetve 57 százalék ez az arány. 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo