7 millió forintos büntit kapott a Tesco

Alapvetően teljesítette a fogyasztókat segítő vállalásait a Tesco, de az utóvizsgálat kisebb hiányosságokat tárt fel; a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért 7 millió forintos bírságot szabott ki az áruházláncra, amely részben elismerte a jogsértést - közölte a versenyhatóság.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GVH felidézte, hogy 2020 őszén fogadta el a hivatal a Tesco áruházlánc üzemeltetőinek korrekciós kötelezettségvállalásait, miután a cég a vevőket megtévesztve nem tájékoztatott előre arról, hogy honlapján csak online bevásárlási szolgáltatást nyújt, nem pedig a mindenki által megszokott, szigorúbb jogi szabályozású webáruházit.

Láncra azért nem verték a Tesco-t (Fotó: depositphotos.com)
Láncra azért nem verték a Tesco-t (Fotó: depositphotos.com)

Az eljárás eredményeként a Tesco vállalta, hogy a hiányosságok korrigálása mellett valódi, országosan elérhető webáruházat fejleszt ki. Az élelmiszer-kiszállítás lehetőségeinek bővülése hatékony segítséget jelentett a fogyasztóknak a járványügyi helyzetben - hangsúlyozta a versenyhivatal.

Az előírtak végrehajtását a GVH szakértői utóvizsgálat keretében értékelték. A vizsgálat alapján a Tesco megfelelően végrehajtotta a vállalások lényegét: létrehozott és a vállalt ideig, illetve azt meghaladóan fenntartott egy minden hazai vásárló számára elérhető webáruházat, a határozatban előírt kínálattal, amelyet a szolgáltatások különbségeit hangsúlyosan bemutató kommunikációval népszerűsített.

A GVH eljáró versenytanácsa megállapította, hogy a Tesco alapvetően összhangba hozta magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, a kötelezettségvállalása, és így a közérdek hatékony védelmének biztosítása döntően megvalósult - emelte ki a versenyhatóság.

Kiderült azonban az is, hogy a vállalások nem teljesültek maradéktalanul. A cég ugyanis a kezdeti, online bevásárlási szolgáltatásainak fejlesztésekor a vállaltakkal ellentétben nem az eredetileg rendelt, illetve a helyettesítőként kiszállított termékek egységáráról, hanem azok darabáráról tájékoztatta a fogyasztókat. Ez az eltérő kiszerelések miatt megnehezíthette a termékek összehasonlítását, így annak eldöntését, hogy megfelel-e a vevő számára a helyettesítő áru.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo