Március elején ismét elkészítette laptársunk, szintén a Klasszis Média Lapcsoprthoz tartózó Privátbankár havi felmérését, amelyben az Auchan, az Interspar és a Tesco egy-egy egységét járták be, megnézve, miként alakult 30 termékből álló mintakosaruk ellenértéke.
Eszerint a Privátbankár Árkosár éves árindexe egészen nagyot esett a tavalyi csúcsokhoz képest: 4,5 százalékkal kevesebbet kell adni a családi nagybevásárlásért most, mint egy évvel ezelőtt. Utoljára közel 10 évvel ezelőtt, 2014 júliusában történt ekkora éves áresés.
Mindhárom vizsgált áruházban olcsóbb lett a nagybevásárlás végösszege. A legtöbbet a Tesco engedett tavalyi áraiból (bő 8 százalékot), az Auchan 3,1, az Interspar pedig 2,1 százalékkal lett olcsóbb tavalyhoz képest, egy hónap alatt pedig az Árkosár átlagos ára 2,5 százalékkal került lejjebb.
A havi szinten jelentősebbnek mondható árcsökkenés hátterében az áll, hogy a vizsgált 30 közül 16 termék átlagos ára csökkent, 5 termék ára pedig nem változott februárhoz képest.