Ennyivel drágább egy nagybevásárlás, mint egy éve

A nagybevásárlás olcsóbb lett, mint egy hónapja, de drágább, mint egy éve.

Erre jutott szintén a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Privátbankár szokásos havi Árkosár-felmérése. Az augusztusi jelentős havi növekedés után szeptemberben 4,5 százalékkal olcsóbb lett a családi nagybevásárlás az előző hónaphoz képest.

Ugyanakkor az előző évhez képest drágult az életünk: a hipermarketekben a Privátbankár Árkosár által mért élelmiszer-infláció átlagosan 1,9 százalékos volt, ennyivel többért tudták megvenni kollágáink ugyanazt a 30 terméket, mint egy évvel ezelőtt. Forintban kifejezve a Privátbankár Árkosár 658 forinttal volt drágább, mint egy éve, és 1 626 forinttal olcsóbb, mint egy hónapja.

Az éves drágulást továbbra a narancslé vezeti, majdnem 70 százalékkal többe kerül, mint tavaly szeptemberben. 51 százalékkal emelkedett a liszt ára, a 30 százalékot közelíti az alma és a csirkemellfilé árának éves emelkedése. Jelentős árcsökkenést egy év alatt a banánnál (-24 százalék) és a túródesszert (-21 százalék) esetében mértek, a dobogóra a száraztészta került még fel (-20,6 százalék).

Az áremelkedés okairól részleteket a cikkben talál, itt >>>>

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo