Horváth Dori Jenő, a Mol magyarországi kiskereskedelmi igazgatója a töltőállomáson csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón elmondta, a megtakarítások mellett a "zöld kút" 100 tonnával kevesebb széndioxidot bocsát ki, mint egy hagyományos töltőállomás.
A pénzügyi megtérülésről elmondta, ez egy tesztkút, ahová minden ma elérhető modern zöld technológiát és eszközt beépítettek azzal a céllal, hogy teszteljék, melyik megoldásra van szükség. A tapasztalatokat felhasználva Mol több hasonló töltőállomás építését is tervezi, például Horvátországban és Szlovákiában is, de már nem feltétlenül ezzel a felszereltséggel. A hagyományos kutakhoz képest több mint 50 százalékkal olcsóbban működtethető új töltőállomáson elektromos autókat is lehet majd tölteni, az ABB technológiája 20 perc alatt tölti fel az akkumulátort. (Az Auchan Magyarország elszánta magát egy újabb, jelentős környezeti terhelést csökkentő lépésre: 2012. január 2-tól megszűnteti az ingyenes szatyrokat áruházaiban.)
Az Istenhegyi úti kút homlokzatának jelentős részét és tetejét is örökzöld növények borítják, amelyek télen szigetelnek, meleg nyári napokon pedig csökkentik a hőmérsékletet az épületben. A kútoszlopok feletti előtetőn, és a fölé magasodó "szolárfán" elhelyezett integrált napelemek a napenergiát átalakítják elektromos árammá, és ellátják vele a töltőállomást. Az épület fűtését-hűtését és meleg víz ellátását levegő-víz hőszivattyús rendszer teszi lehetővé.
A töltőállomás napsütéses nyári napokon önállóan megtermeli a saját energiaszükségletét. Az Európában egyedülálló kút terveit az Európa Stúdió készítette.