A Riversimple fejlesztői szerint az embereknek nincs szükségük arra, hogy autókat vegyenek. "Kényelmesen és gyorsan szeretnénk eljutni egy pontból a másikba, nem pedig sok pénzt áldozni egy, az értékét gyorsan vesztő vagyontárgyra. Az autógyártók gépkocsik és az alkatrészeik értékesítéséből szereznek bevételeket, ezért hamar elavuló, és magas fenntartási költséggel üzemeltethető járműveket készítenek. Mi változtatni akarunk ezen. Nem eladni, csupán kölcsönözni szeretnénk a járműveinket az embereknek." - állítja Hugo Spowers az angol cég alapítója.
A Reiversimple a napokban mutatta be az első modelljét Londonban. A cég városi közlekedésre kifejlesztett kisautójának a végsebessége nyolcvan kilométer, és egyetlen feltöltéssel 320 kilométer megtételére képes, ami azt jelenti, hogy az üzemeltetése körülbelül akkora fenntartási költséggel jár, mintha 0,9 liter benzin fogyasztana 100 kilométeren. A kocsit egy hat kW teljesítményű üzemanyagcella hajtja, melynek a teljesítménye ugyan csak a töredéke a többi hidrogénhajtású modellbe szerelt cellának, viszont a fejlesztők szerint néhány kondenzátor segítségével elegendő a mindössze 320 kg súlyú modell működtetéséhez. A Riversimple széndioxid kibocsátása a negyede a jelenleg kapható leginkább környezetbarát autókénak.
Gondok a tankolással
A gépkocsi elkészítésén kilenc évet dolgozott egy tudóscsoport, melynek tagjait az Oxford és a Cranfield Egyetem szakemberei is segítették. A rendkívül környezetbarát jármű terveit a fejlesztők egy non-profit alapítványon keresztül bárki számára szeretnék elérhetővé tenni, aki vállalkozna a jármű gyártására. A "nyílt forráskódú" modellel, a fejlesztő cég azt szeretné elérni, hogy városi autókat, több kisebb, különböző országokban működő vállalkozás készítse el. A Riversimple engedélyezné a különböző gyártóknak, hogy a helyi piac sajátosságait figyelembe véve változtassanak az autó tervein, abban az esetben, ha a fejlesztéseket, változtatásokat megosztják a többi, a járművet gyártó vállalkozással az alapítványon keresztül. A fejlesztők szerint az újszerű megközelítés, hosszú életű és megbízható autók születéséhez vezethet el.
A hidrogén hajtású autók széles körű elterjedésének a legnagyobb gátját a töltőállomások hiánya jelenti. A Riversimple szerint azonban az autókölcsönzésből befolyó bevételekből finanszírozni lehetne a töltőhálózat kiépítését. A fejlesztők már meg is állapodtak a BOC Gases angol gázforgalmazó céggel, néhány töltőállomás kiépítéséről egy kisebb angol városban. Ha az autó és az üzleti modell sikeresen debütál majd az egyelőre meg nem nevezett angol kisvárosban, és újabb befektetőket is sikerül megnyernie a Riverside-nak, a nagy ívű terveihez, akkor 2013-ban már egész Angliában lehet majd bérelni a kisautót. A járművet 200 fontért kölcsönözné egy hónapra a cég, amely az üzemanyag és a szervizköltségeket is magára vállalja.
"A Riversimple megvalósíthatja üknagyapám álmát egy mindenki számára elérhető, személyes közlekedési eszközről."- nyilatkozta az autó kilenc éven át tartó fejlesztésének a jelentős részét finanszírozó Sebastian Piech a CNN-nek. Piech véleményére azért is érdemes lehet odafigyelni, mert a világ egyik első elektromos autóját, és első népautóját, a WW bogárt is az üknagyapja, Ferdinand Porsche tervezte. Az a Porsche.