Éveken át nagy kereslet volt a lítium iránt a világpiacon. Ez a fémvegyület ugyanis a hangulatjavító gyógyszerek egyik hozzávalója volt. Januárban a Magna International kanadai autóalkatrész-gyártó cég, amely a Ford Focus akkumulátoros verzióján dolgozik, 10 millió dollárt fektetett az argentin lítiumbányászatba, a japán Toyota pedig Ausztráliában alapított vegyesvállalatot lítium kibányászására. A projekt volumene 100 millió dollár.
Ha tömegtermékekké válnak az elektromos járművek, az autóiparon lítium-éhség lesz úrrá. A helyezkedés már megindult: Argentínában, Szerbiában és az USA Nevada államában közel 600(!) cég folytat vizsgálatokat az ásatási lehetőségekről. Chile szintén jelentős beszállítójává válhat az autóiparnak.
A New York Times értesülése szerint a következő években könnyen egymilliárd dollárosra pöröghet fel a lítium-kereskedelem. Kisebb mértékben Kína, Mexikó, Kanada és Finnország is részese lehet a lítium-láznak. A Föld lítium-állományának fele Bolívia talajában bújik meg, ám a politikai helyzet ott labilis, a gazdaság működése pedig nehezen átlátható.
Az elemek egyelőre drágák, ez a fő akadálya az elektromos autók tömeges elterjedésének. A töltőállomások kiépítése szintén költséges mulatság.
Az autók által elhasznált akkumulátorokból kivonható a lítium és újrahasznosítható. Az iparág lítium-igényét tehát nem feltétlenül kell "vadonatúj", frissen bányászott alapanyagból előállítani. Szakértők szerint akár 50 százalékos is lehet az akkumulátorokban az újrafelhasznált lítium aránya. A Credit Suisse elemzése a kereslet 10,3 százalékos évenkénti növekedését prognosztizálta az előttünk álló évtizedre. Ha ez bekövetkezik, abban nagy része lesz két új járműnek: a Nissan hamarosan piacra dobja az ötszemélyes Leafet, a GM pedig előrukkol a Chevrolet Volt hibridautóval.