Az autósok miatt lesznek zöldebb a kocsik

A vásárlói igényekre reagálva az autóipar vezető szereplői várhatóan többet fognak költeni új technológiák kifejlesztésére, hogy minél környezetbarátabb és üzemanyag-hatékonyabb járműveket gyártsanak, állítja a KPMG 11. nemzetközi autóipari felmérése.  A trend mögött az áll, hogy az üzemanyag-hatékonyság egyre fontosabb az új autót vásárlóknak.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kétszáz megkérdezett szakértő  közül tízből kilenc véli úgy, hogy a gyártók és beszállítók az új technológiákra fognak koncentrálni, míg 88 százalékuk arra számít, hogy a gyártók növelik az új modellekbe, termékekbe fektetett beruházásokat, 78 százalékuk ugyanezt prognosztizálja a beszállítókkal kapcsolatban is.  

A KPMG, amely 1999 óta jelenteti meg éves felmérését az iparág helyzetéről, 2009-ben szeptember-november között készítette el legújabb vizsgálatát 200 vezető járműgyártó és beszállító megkérdezésével 22 országban.

Amikor arról kérdezték a szakembereket, véleményük szerint mi befolyásolja majd leginkább a vásárlói döntéseket a következő öt évben, az üzemanyag-hatékonyságot jelölték meg első helyen (94 %), a tavalyi 96 százaléktól alig eltérően, jóval megelőzve azonban a többi tényezőt, nevezetesen a környezetbarát szempontokat (80 % felett), a biztonsági újításokat (71 %) és a jármű stílusát (61 %). 

A hibrid megoldás lesz a befutó

A vásárlói elvárásokkal összhangban az autóipari szakemberek arra a kérdésre vonatkozóan, mely alternatív üzemanyagnak fejt majd ki nagy hatást az iparág egészére a következő öt évében, a hibrid üzemanyag-rendszereket sorolták első helyre (közel 85 %), ezt követte az akkumulátoros (68 %) és az üzemanyagcellás rendszer (63%), megelőzve a biodízellel működő típusokat (42 %). A vásárlói igények növekedése egyre inkább arra fogja sarkallni az autóipart, hogy egyre nagyobb hányadban dobjon ilyen modelleket a piacra.

"Az gépjárműgyártók abban a kihívásokkal teli szituációban vannak, hogy egyszerre kell versenyképesnek lenniük a technológiában és az árban. Még mindig érezhető nemzetközi szinten a válság hatása, így azt lehet mondani, hogy azok a gyártók, aki képesek megfelelni a fenti képletnek, vezetők lesznek az iparágban", tette hozzá Agócs Gábor. 

A piaci részesedést növelők elsősorban az új kínai és indiai gépjárműgyártók közül kerülhetnek ki, illetve a már ismert globális szereplők soraiból, mint a Kia/Hyundai, a Toyota, a Honda és a Volkswagen. A Ford a válaszadók szerint jóval nagyobb piaci részesedést ér el 2010-ben mint tavaly, 29 százalékuk prognosztizálja ezt a növekedést a 2009-es 13 százalékkal szemben. A General Motors és a Chrysler a várakozások szerint idén is az alsó szegmensben marad.     

A megkérdezettek a hibrid meghajtású autók eladásának növekedését várják a következő öt évben (majdnem 93%), ezt követik az egyéb alternatív üzemanyaggal működő járművek (83 %), az olcsó vagy újonnan bevezetett autók (82 %), a hagyományos autók (66 %), a terepjárók (46 %) és a kisteherautók (45 % alatt).  

 Amikor arról kérdezték a szakértőket, hogy melyik járműveknél számítanak a kiadások növekedésére a vásárlásösztönző eszközök tekintetében (beleértve a kedvezményeket, visszafizetéseket és díjmentes ajánlatokat) az idei év során, az első helyén meglepő módon a sportautók végeztek (53 %), csak ezt követik a hibrid autók (majdnem 50 %) és más alternatív üzemanyaggal működő járművek (48 %).

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo