Az autósok miatt lesznek zöldebb a kocsik

A vásárlói igényekre reagálva az autóipar vezető szereplői várhatóan többet fognak költeni új technológiák kifejlesztésére, hogy minél környezetbarátabb és üzemanyag-hatékonyabb járműveket gyártsanak, állítja a KPMG 11. nemzetközi autóipari felmérése.  A trend mögött az áll, hogy az üzemanyag-hatékonyság egyre fontosabb az új autót vásárlóknak.

A kétszáz megkérdezett szakértő  közül tízből kilenc véli úgy, hogy a gyártók és beszállítók az új technológiákra fognak koncentrálni, míg 88 százalékuk arra számít, hogy a gyártók növelik az új modellekbe, termékekbe fektetett beruházásokat, 78 százalékuk ugyanezt prognosztizálja a beszállítókkal kapcsolatban is.  

A KPMG, amely 1999 óta jelenteti meg éves felmérését az iparág helyzetéről, 2009-ben szeptember-november között készítette el legújabb vizsgálatát 200 vezető járműgyártó és beszállító megkérdezésével 22 országban.

Amikor arról kérdezték a szakembereket, véleményük szerint mi befolyásolja majd leginkább a vásárlói döntéseket a következő öt évben, az üzemanyag-hatékonyságot jelölték meg első helyen (94 %), a tavalyi 96 százaléktól alig eltérően, jóval megelőzve azonban a többi tényezőt, nevezetesen a környezetbarát szempontokat (80 % felett), a biztonsági újításokat (71 %) és a jármű stílusát (61 %). 

A hibrid megoldás lesz a befutó

A vásárlói elvárásokkal összhangban az autóipari szakemberek arra a kérdésre vonatkozóan, mely alternatív üzemanyagnak fejt majd ki nagy hatást az iparág egészére a következő öt évében, a hibrid üzemanyag-rendszereket sorolták első helyre (közel 85 %), ezt követte az akkumulátoros (68 %) és az üzemanyagcellás rendszer (63%), megelőzve a biodízellel működő típusokat (42 %). A vásárlói igények növekedése egyre inkább arra fogja sarkallni az autóipart, hogy egyre nagyobb hányadban dobjon ilyen modelleket a piacra.

"Az gépjárműgyártók abban a kihívásokkal teli szituációban vannak, hogy egyszerre kell versenyképesnek lenniük a technológiában és az árban. Még mindig érezhető nemzetközi szinten a válság hatása, így azt lehet mondani, hogy azok a gyártók, aki képesek megfelelni a fenti képletnek, vezetők lesznek az iparágban", tette hozzá Agócs Gábor. 

A piaci részesedést növelők elsősorban az új kínai és indiai gépjárműgyártók közül kerülhetnek ki, illetve a már ismert globális szereplők soraiból, mint a Kia/Hyundai, a Toyota, a Honda és a Volkswagen. A Ford a válaszadók szerint jóval nagyobb piaci részesedést ér el 2010-ben mint tavaly, 29 százalékuk prognosztizálja ezt a növekedést a 2009-es 13 százalékkal szemben. A General Motors és a Chrysler a várakozások szerint idén is az alsó szegmensben marad.     

A megkérdezettek a hibrid meghajtású autók eladásának növekedését várják a következő öt évben (majdnem 93%), ezt követik az egyéb alternatív üzemanyaggal működő járművek (83 %), az olcsó vagy újonnan bevezetett autók (82 %), a hagyományos autók (66 %), a terepjárók (46 %) és a kisteherautók (45 % alatt).  

 Amikor arról kérdezték a szakértőket, hogy melyik járműveknél számítanak a kiadások növekedésére a vásárlásösztönző eszközök tekintetében (beleértve a kedvezményeket, visszafizetéseket és díjmentes ajánlatokat) az idei év során, az első helyén meglepő módon a sportautók végeztek (53 %), csak ezt követik a hibrid autók (majdnem 50 %) és más alternatív üzemanyaggal működő járművek (48 %).

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo