Átadták az idei CSR Hungary díjakat: 2011. november 25-én, pénteken este a Gundel étteremben. A megszokott díjak mellett új elismerések is gazdára találtak. A díj súlyát mutatja, hogy a korábbi évek nyertesei nemzetközi szinten is bizonyítottak: "Díjazottjaink közül többen nemzetközi szinten is elismerést szereztek a CSR Hungary Díj elnyerése után: az InterContinental Budapest csr tevékenységét nemzetközi csr díjjal jutalmazták, New Yorkban, Washingtonban a Béres Egészség Hungarikum szakmai workshop témája. A Hotel Panda elnyerte az Európai Vállalkozói Díjat."- hangsúlyozta Takács Júlia a CSR Hungary alapítója.
Nagyon fontos, hogy a csr és fenntartható fejlődés nemzetközi szinten kialakított alapelvei csak akkor töltik be igazi funkcióikat, ha helyi szinten a helyi társadalmi problémákra is megoldások születnek. Új kategóriáinkat ennek a jegyében alakítottuk ki- folytatta Takács János a CSR Hungary Díj Bíráló Bizottságának az elnöke, az Electrolux Csoport Kelet-Közép Európai Régiójának holding vezetője.
Az első kategóriában a Richter Gedeon Nyrt. bizonyult legjobbnak, a másodikban a Jabil Circuit Magyarország Kft. győzedelmeskedett, míg a harmadikban a Fürge Diák Iskolaszervezet nyert.
A CSR menedzsment kategóriában ösztönző volt a vállalati felelősség komplex megközelítése: itt a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. kapott elismerést. A Heineken nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a világ legzöldebb sörgyártója cím elérését. Ennek érdekében 2010 áprilisában meghirdette „A zöldebb jövőért" elnevezésű integrált fenntarthatósági stratégiáját. A program színvonalát és gyakorlatiasságát, valamint az eddig elért eredményeket a CSR Hungary Díj zsűrije is nagyra értékelte: nagyvállalati kategóriában első helyezést ért el.
A világ legzöldebb sörgyára
A Heineken Hungária elkötelezett híve a környezettudatos gondolkodásnak. Már évek óta odafigyel a környezetre gyakorolt hatására, azonban 2010-ben útjára indította „A zöldebb jövőért" nevű átfogó programját, mely a következő 10 évre meghatározza azokat a fenntarthatósági terveket, melyek célja, hogy 2020-ra a Heineken legyen a világ legkörnyezetbarátabb sörgyára. Annak érdekében, hogy a vállalat valóra tudja váltani célkitűzését, jelentős és hosszú távú befektetéseket hajt végre. A fenntarthatóbb jövő elérése érdekében tevékenységét és energiáját három fő stratégiai irányra összpontosítja: fejlesztésre, vagyis márkái és azok környezeti hatásának folyamatos javítására; támogatásra, vagyis dolgozói és a vállalat telephelyeinek otthont adó közösségek támogatására; és pozitív hatásra a sör társadalomban elfoglalt szerepében.
A program minden egyes összetevője át van ültetve a gyakorlatba: Például korábban az üres dobozokat töltés előtt kimosták, töltés után pedig lemosták. Erre a célra eddig mindkét esetben friss vizet használtak, most azonban az üresdoboz-mosóból összegyűjtik a vizet, és ezt a vizet használják a doboz külső átmosásához. Ezzel a megoldással évi 400 m3 vizet takarít meg a sörgyártó. „A zöldebb jövőért" program megvalósítása mindannyiunk számára rendkívül fontos küldetés. Szeretnénk az ország legzöldebb sörgyártója lenni és ennek érdekében mindent el is követünk. Nagy örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy e törekvésünket a szakma is értékeli. A CSR Hungary Díj megerősít minket abban, hogy jó úton haladunk." - fogalmazott Oladele Ajayi a Heineken Hungária vezérigazgatója.