A közösségi autózás gyilkolja a taxis piacot

Tisztán látszik a budapesti közlekedési trend: amig a taxis piac zsugorodik, addig a közösségi autózás tovább szárnyal. A taxis piacot nem kímélte a koronavírus, a kizárólag elektromos autókból álló flottát üzemeltető GreenGo viszont egy éven belül 40 százalékkal bővítette az autóparkját!

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A taxik legerősebb konkurenciái a közösségi autók lettek.

Mínusz 25 százalék

Idén május óta a fővárosi taxis személyszállítás alapdíja 1000 forint, a kilométerdíj 400 forint, a percdíj pedig 100 forint. Nem csoda, hogy ilyen árak mellett egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy taxiba üljenek, aminek tisztán látszanak a következményei: folyamatosan csökken és zsugorodik a taxis piac szereplőinek száma (és velük együtt az ágazat is).

Ez a piac nem panaszkodhat (Fotó: GreenGo)

Amíg 2020 márciusában - a pandémia kitörése előtt - a taxisok száma még 6754 volt a fővárosban, addig a legutolsó, nyilvánosan elérhető adat szerint ez a szám már csak 5070 volt.

Plusz 40 százalék

Ezzel szemben a közösségi autózás hazai úttörője és meghonosítója újabb flottabővítést hajtott végre: a cégnél az év eleji 320 gépjárműhöz képest 40 százalékkal növekedett az autópark, aminek eredményeképpen augusztustól már 450 gépjármű fut az utakon. A flottában továbbra is kizárólag elektromos autók vannak, Volkswagen e-Upok, Skoda Citigok, valamint áruszállításra is alkalmas Renault Kangoo Z.E. modellek.

Bár a legtöbben – ahogy a taxikat is – elsősorban rövidebb távokra veszik igénybe a szolgáltatást, a 24 órás napidíj bevezetése óta folyamatosan nő a hosszabb távú bérlések száma is. (Az év eleje óta az ilyen jellegű napidíjas bérlések száma 140 százalékkal nőtt.) A kisebb hatótávolságúvároson belüli használatra javasolt autók mellett a flotta elsősorban nagyobb hatótávú e-Upokkal bővült, aminek eredményeképpen az autópark harmada (450 autóból 150) mostantól kényelmesen képes hosszabb utak megtételére is. Sőt, a folyamatos flottacserének köszönhetően ez az arány a jövőben tovább fog nőni.

- Nagyot megy a közösségi autózás – és még nagyobbat az elektromos közösségi autózás. Az átalakuló fogyasztói szokások, a biztonság és kiszámíthatóság igénye egészen biztosan a mi malmunkra hajtja a vizet – nyilatkozta Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo