Nem könnyű a terepjárók kategóriájában sajátos megjelenésű járművet alkotni. Hivatkozhatnánk számos járműre, amelyen ha letakarnánk az emblémát, bizony, nem lenne könnyű eltalálni, mely gyár terméke. A világtrendet a számítógépes tervezés diktálja, s ezt a VW is követte, így a Touareg megjelenése kevéssé formabontó, emellett persze tökéletesen kielégíti az összes funkcionális követelményt. A letisztult, markáns orrkiképzés és az első-hátsó emblémák azért összetéveszthetetlenül vw-sítik a Touareget, amely egy dologban mégis meghökkentő: VW személyautókhoz szokott szemünk előtt egy nagyméretű jármű terpeszkedik, nemes eleganciával és sugárzó erővel. Ebben máris meghaladja a versenytársai többségét.
A robusztus méretek tágas utasteret rejtenek, amelyre a célszerűség és a –Phaeton luxusmodellel bevezetett – stílusos elegancia a jellemző. A sport-szabadidőjárművek jellegzetes formajegyei felsőkategóriás-módon tálalva. A vezető és az utasok ergonómiája majdnem hibátlan, minden állítható és akár személyre szólóan szabályozható (például a négyzónás klímarendszer). Ha akarunk, mindenről tudhatunk. A vezető akadálymentesen lát előre és a tükrökben oldalt, ám tesztautónkból kifejezetten hiányoltuk a tolatóradart. Megkönnyíti a hátralátást, ha kivesszük a hátsó középső ülés fejtámláját. A csomagtér öt személyre is méretes.
Persze a luxuskörnyezet meggyőző menettulajdonságok nélkül mit sem ér. A tervezők ezért a V10-es csúcsmodellben „ütközőtől ütközőig” mindent bevetettek, amit a mai autótechnika lehetővé tesz. Az eredmény többszörösen is lenyűgöző. Autópályán, majd a gödöllői dombokon, szakadó esőben és homokos agyagon végzett tesztjeink fölényes limuzin-sportautó-terepjáró mozgáskultúrát mutattak. A Touareg bármely kategóriában az élmezőnyben végezne. De miért is? Először is mert övé a világ jelenlegi legnagyobb nyomatékú, személyautóba épített dízelmotorja. A 750 Nm már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll, s szinte alapjáraton felviszi a légrugós járművet a 100 százalékos, azaz 45 fokos (!) emelkedőn, átsegíti 30 centiméter magas akadályon vagy 58 centiméteres gázlón, károsodás nélkül. No és sík úton ilyen rémisztő gyorsulást és tekintélyes végsebességet s nemkülönben hatásos lassulást sem tapasztaltunk még járműtől e kategóriában! Másodikként említjük az automatikus szabályozású légrugózást, a további kényelmet, biztonságot és zajtalanságot teremtő futóművet és a kapcsolódó technikát (megannyi mérnöki bravúr!).
Összességében ki merjük jelenteni: a gyár nagyratörő céljai a különleges jármű létrehozására kompromisszumok nélkül teljesültek. S végül az óhatatlan kérdést sem szabad megkerülni: mindez vajon mennyibe kerül? A válaszunk: sokkal kevesebbe, mintha vennénk egy luxuslimuzint, egy nagyon jó sportautót és egy kitűnő terepjárót.
Műszaki adatok
Jelleg: felsőkategóriás szabadidő-terepjáró. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, összkerék-hajtás, 3 zárható differenciálmű. Hatfokozatú, Tiptronic automatikus váltómű.
Hajtómű: V-elrendezésű, tízhengeres biturbó-dízelmotor. Hengerenként négy szelep. 4921 cm3, 230 kW/313 LE 3750/percnél. Max. nyomaték 750 Nm 2000/percnél.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,6 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ESP (benne ABS, EBV, ASR, MSR, EDS).
Méretek, súlyok: hosszúság 4754 mm, szélesség 1928 mm, magasság 1703 mm, tengelytáv 2855 mm. Kerékméret 8J x 18, gumiméret 255/55 R 18. Csomagtér 500/1525 liter. Üzemanyag 100 liter. Saját tömeg 2524 kg, megengedett össztömeg 3080 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 225 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 7,8 s, fogyasztás 16,6/9,8/12,2 liter, tesztfogyasztás 13,5 liter.
Gazdasági adatok
Alapár: 20 198 000 forint.
Alapfelszereltség: könnyűfém keréktárcsa, vonóhorog levehető fejjel, krómozott hűtőrács és elsőlökhárító-betét, napfénytető, bőr üléshuzat, komfortülések elöl, 4 küllős bőr multifunkciós kormány, 4 irányban elektromosan állítható kormány és elektromos első ülések, sízsák, fűthető első ülések, diófagyökér betét, fa váltógomb, könyöktámasz elöl, 8 légzsák, riasztó, bi-xenon fényszóró, ködlámpák, légrugózás szintszabályzással, kulcs nélküli nyitás/zárás, központi zár, sötétedő belső tükör, elektromos ablakemelők, elektromos és fűthető külső tükrök, 6 lemezes CD-váltó, hazakísérő fény, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, kétzónás klíma, CD-rádió 11 hangszóróval, multifunkciós kijelző, mobiltelefon-előkészítés.
Extrák (bruttó, forint): guminyomás-ellenőrző rendszer 124 000, polírozott tetőcsomagtartó 68 000, fűthető hátsó szélső ülések 88 000, csomagtér zár szervorásegítéssel 31 000, tiptronic váltókar a kormányon 237 000.
Garancia: 2 év korlátlan km-rel.
Szervizperiódus: 50 000 km vagy max. 2 év.
Kötelező biztosítás: 31 020 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Porsche Hungária Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.