A Polót Magyarországon főképpen a fiatal kiscsaládosok, az idősebb házaspárok és a sportos fiatalok vásárolják. Az autó vadonatúj formaterve ezt teljes mértékben tükrözi: elölről barátságos, oldalról dinamikus, hátulról sportos és elegáns benyomást kelt. Ismertetőjele nem is lehetne más, mint a kerek négy első fényszóró, amely egyediséget kölcsönöz az autónak. Az ötajtós Polót oldalnézetből egy harmadik ablak a C oszlopban különbözteti meg a háromajtóstól.
Az új Polo mintegy 15,4 centiméterrel hosszabb, 4,7-el magasabb és 1,8-al szélesebb az elődjénél, és az 5 centivel hosszabb tengelytáv teljes mértékben a hátsó lábteret gyarapítja. A méretnövekedésnek köszönhetően egy magasra nőtt sofőr is kényelmesen elfér az ülésben, amelynek megfelelő az oldaltartása, kellő hosszúságú az ülőlapja, kellemes a párnázása és a korábbinál nagyobb határok közt állítható. Átlagos termetűek a hátsó lábteret elegendőnek találják majd, ám széltében csak két vállnak van hely. A Polo burkolatai nem zörögnek, ami a pontosabb összeszerelés és a jó anyagminőség érdeme, de azért akadnak hiányosságok: például a kőkemény műanyag középkonzol vagy a mozgó kormányküllő-borítás. A Polóból minden irányban rendkívül jó a kilátás, és a csomagtérajtó elég magasra nyílik ahhoz, hogy alá lehessen állni.
A negyedik generációs Polóhoz két új motort fejlesztett a konszern: az egyik 1,2-es 12 szelepes 65 lóerős háromhengeres, a másik pedig 1,4-es 75 lóerős négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor, amivel mi az autót kipróbáltuk. Az 1,4-es motor járása rendkívül finom, könnyen pörög fel, és csendes üzemű. Nyomatékleadása egyenletes, és húzóereje megfelel a mai követelményeknek. Nagy előrelépést jelent a váltó, amely mintha magától esne be a fokozatokba, annyira könnyen és pontosan jár, még gyors kapcsolgatásnál is. Autónkon 205-ös sportgumik voltak, de az új futómű ezek nélkül is bizonyította volna semleges kanyarvételi tulajdonságait és jó egyenesfutását. A feszes rugózás azonban sokszor nem birkózik meg az úthibákkal, és átadja a lökéseket az utastérnek. A fékrendszer is hatékonyabb, harapósabb lett elődjénél, egyedül a kormányzás hagy kivetnivalót maga után: városi tempóban zavaróan könnyű, gyenge visszajelzést ad az útról.
Az új VW Polo árai szerencsére nem változtak az elődhöz képest, így a jobb felszereltségű benzines modellek maximum 3 millió forintért elvihetők. A teljesen új konstrukciójú, kiemelkedő tulajdonságokkal bíró, értékálló kisautó sikerre számíthat a magyar piacon.
Műszaki adatok
Jelleg: kiskategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: soros, négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1390 cm3, 55 kW/75 LE 5000/percnél. Max. nyomaték 126 Nm 3800/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Elektrohidraulikus szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék. Elöl McPherson-felfüggesztés keresztlengőkarral, hátul kapcsolt lengőkaros hátsó tengely. Gumiméret 185/60 R 14.
Méretek, súlyok: hosszúság 3897 mm, szélesség 1650 mm, magasság 1465 mm, tengelytáv 2460 mm. Csomagtér 270/1030 liter. Saját tömeg 1025 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 172 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 12,9 s, fogyasztás (átlag) 6,4 liter, tesztfogyasztás 8,2 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Polo 75 16V Highline 5 ajtós): 3 245 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, tengely- és magasságirányban állítható kormány, magasságállítható vezetőülés, sportülések elöl, 2 légzsák, kilépővilágítás, ködlámpa, elektromosan állítható, fűthető és fényezett tükrök, elektromos ablakemelők elöl, elektromos üvegtető, könnyűfém keréktárcsa, Alpha rádió négy hangszóróval.
Extrák (bruttó, forint): ABS 116 000, ESP 290 000, elektromos ablakemelők hátul 47 000, elektronikus klímaberendezés 360 000, oldallégzsák elöl 53 000, levehető vonóhorog 191 000, tempomat 94 000, esőérzékelős ablaktörlő + sötétedő visszapillantó 51 000.
Garancia: 1 év km-korlátozás nélküli, 12 év átrozsdásodásra.
Alkatrészkosár (bruttó, forint): szélvédő 59 221, lökhárító első/hátsó 46 601/43 065, fékbetét 21 990, külső tükör 48 793, hátsó lámpa 16 984, oldalablak 14 726.
Kötelező biztosítás: 54 000 forint/év.
Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 50 ezer forintos önrésszel 18 581 forint/hó, 20 százalékos vagy 100 ezer forintos önrésszel 15 328 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Porsche Hungária Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.