Az alsó-középkategóriás VW Golf már több mint 25 éve őrzi jellegzetes formáját, ám karosszériáját azóta folyamatosan – a kornak megfelelően – modernizálják. A kategória minőségi csúcsát képviseli a három- és ötajtós, valamint kombi verzióban megvásárolható autó. Az összeszerelés színvonalát kívülről a szoros lemezillesztések mutatják. A modernséget az első és hátsó fényszórók kölcsönzik neki: ez a Golf tulajdonképpen attól „négyes”, hogy első lámpatestjei kombináltak.
A Jubileum kivitelben fokozott a bent ülők minőség- és komfortérzete. Minden négyzet-centiméternyi burkolóanyag első osztályú, nagyobb szerephez jutott a finom szövet és a bőr. A híres városi utakon is legfeljebb csak az ajtózsebben felejtett hókaparó hajlamos a zörgésre. Attraktívak a kék-fekete első sportülések és a hasonló, erősebben testhez formált hátsó ülések, amelyek kiválóan illenek a fekete műszerfalhoz és annak kék megvilágításához. Az állíthatóság nem hagy kívánnivalót maga után: az első ülések magassága egyszerűen szabályozható, a sportkormány pedig két irányban mozog, amit a sofőr örömmel vesz tudomásul. A hátsó utasok ezzel szemben nem találkoznak ilyen kényelemmel: a Golf nem kínál elegendő fej- és lábteret számukra, így a magasabbak szűkösen érezhetik magukat.
A turbódízel erőforrás nyers kerregéssel nyugtázza a téli reggeleket (vibrációknak ugyanakkor nyoma sincs), de pár perc után lényegesen kulturáltabb hangra vált. Zaja nem vetekedhet a korszerű dízelekével, ám ha nem hajtjuk – körülbelül 2800-as fordulatig –, ez is csendes marad. A sebességfokozatok optimális elosztásának köszönhetően autópályán haladva sem hallható morgás a motortérből, minden más zajt pedig a jól szigetelt utascella tart távol. A motor egyáltalán nem rest, ha kell, erősen rántja előre a Golfot. A nagy nyomaték teremtette előnyöket ebben az esetben is élvezhetjük. A váltó kissé hosszú utakon jár, de finoman és pontosan működik, csakúgy, mint a kormány. Az autót négy tárcsafék lassítja, ezért a megállás bármikor garantált. A futómű jóindulatú, a rugózás pedig közel áll a tökéleteshez: nagyon kellemes, nem hintázós, és elsimítja az útbordákat.
Aki azt szeretné, hogy VW Golfja különbözzön a típustársaitól, bátran szálljon be egy Jubileumba. Egyedi és gazdag felszereltségű modellhez jut, miközben – a TDI esetében – az üzemanyagszint-mérőt sem kell aggódva néznie. Máskülönben a Jubileum csomag háromféle benzines motorral is párosítható.
Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor. Hengerenként két szelep. 1896 cm3, 66 kW/90 LE 4000/min-nál. Max. nyomaték 210 Nm 1900/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör mérete 10,9 m. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBV (fékerőelosztó). Első futómű: csavarrugók, háromszög-lengőkarok, stabilizátor. Hátsó futómű: kapcsolt lengőkarok, stabilizátor. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 205/55 R 16.
Méretek, súlyok: hosszúság 4149 mm, szélesség 1735 mm, magasság 1439 mm, tengelytáv 2511 mm. Csomagtér 330/1184 liter. Üzemanyag 55 liter. Saját tömeg 1198 kg, megengedett össztömeg 1740 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 180 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 12,6 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 6,5/4,1/4,9 liter, tesztfogyasztás 6,2 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (VW Golf 1,9 TDI Jubileum ötajtós): 5 334 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 2 légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető tükrök, tengely- és magasságirányban állítható kormány, állítható magasságú sportülések elöl, bőr sportkormány, 4 fejtámla, kilépővilágítás, könnyűfém keréktárcsa, könyöktámasz hátul, Alpha rádió 4 hangszóróval.
Extrák (bruttó, forint): oldallégzsák elöl 117 300, vonóhorog levehető fejjel 132 700, ESP 192 300, elektromos tető 233 200, tempomat 58 300, elektronikus klímaberendezés 451 600, ködlámpa 49 200.
Garancia: 1 év km-korlátozás nélküli, 3 év szavatosság, 12 év átrozsdásodás ellen.
Szervizperiódus: 15 000 km.
Alkatrészkosár (bruttó, forint): szélvédő 59 500, oldalablak 16 100, első/hátsó lökhárító 50 824/64 064, első/hátsó lámpa 36 628/22 528, fékbetét-garnitúra 15 600.
Kötelező felelősségbiztosítás: 80 880 forint/év.
Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 ezer forintos önrésszel 275 988 forint/év, 20 százalékos vagy 200 ezer forintos önrésszel 222 120 forint/év (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Porsche Hungária Kft.
VW Golf 1,9 TDI Jubileum - parádés négyes
A negyedik generációs – „négyes” – Golf több különböző erőforrással és felszereltséggel kapható, dízelmotorokból is már ötféle választható. Ezek legöregebbje a sokat bizonyított 90 lóerős, feltöltött változat. A tesztautónál az egyedi, jubileumi felszereltségre érdemes odafigyelni.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.