Jól eltalált, bevált forma; az egyik legkedveltebb autó Európában és a még mindig „német” befolyás alatt álló Magyarországon. A kompakt kategória minőségi etalonjának számító Golf ötajtós kivitelben a legelterjedtebb. Az előző generációhoz képest a legszembetűnőbb változtatásokat a fényszórókon hajtották végre. Az autó frontját összetéveszthetetlenné teszik a közös bura alá bújtatott helyzetjelzők, reflektorok, indexek és ködlámpák. A kasztni széles, különösen a kerékjáratoknál, amelyek a méretes hátsó lökhárítóval együtt masszív benyomást keltenek.
A VW Golf helykínálata elöl nagyvonalú, hátul viszont, kiváltképp a térdhelynél, elmarad az elvárható szinttől. A csomagtartó a látszat ellenére elég nagy. A kényelmesen kemény, jó oldaltartású, magasságban is állítható első ülések és a két irányban állítható kormány mindenféle testalkatú sofőrre jól szabhatók, a jobb láb középkonzollal való érintkezése sem zavaró. Tesztautónk ízléses, kétféle árnyalatú fekete kárpitozást kapott, amely sportosan elegáns hangulatot csempészett a belső térbe. A kék megvilágítású műszerek és piros kezelőszervek kombinációja remekül illik a fekete borítású puritán műszerfalhoz. Illesztési hibák, zörejek, egyéb hangot adó elemek nincsenek az utastérben, a kidolgozás példás.
A 16 szelepes aggregát a valamivel több, mint 1 tonnás autót élénken mozgatja, kiugrásokra és hirtelen reakciókra is sarkallható. Vonóereje azonban inkább a 3500-as fordulatszám felett határozott. Az 1,4-es járása kulturált, hangja semmikor sem erős, de jól hallható. A Golf futóművét kényelemre hangolták, a főváros utcáit vígan elviseli. A kasztni nem hintázik, pusztán a kanyardőlés nagyobb a kelleténél, de aggodalomra nincs ok: a 205-ös gumik nagy biztonsággal tapadnak az útra. A váltókar megvezetése pontos, a fokozatokat gyorsan is gond nélkül lehet pakolni. Dicséretet érdemel a hatékony fékrendszer is. A pedál nyomáskor harap, de utána jól adagolható.
Az alapmotorizáltságú Golf Edition csak 120 ezer forinttal kerül kevesebbe, mint a szintén új 16 szelepes 1,6-os motorral szerelt változat, valamint az 1,4-es éves kötelező biztosítása és cascója némileg kedvezőbb.
Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás (kompakt) személyautó, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1390 cm3, 55 kW/75 LE 5000/min-nál. Max. nyomaték 128 Nm 3300/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány hidraulikus rásegítéssel, fordulókör átmérője kb. 10,9 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBV (elektronikus fékerőelosztó). Felfüggesztés elöl rugós tagokkal és háromszög lengőkarokkal, hátul kapcsolt lengőkarokkal; stabilizátorok. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 205/55 R 16. Üzemanyag kb. 55 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 4149 mm, szélesség 1735 mm, magasság 1439 mm, tengelytáv 2511 mm. Csomagtér 330/1184 liter. Saját tömeg 1083 kg (bázis), megengedett össztömeg 1640 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 171 km/h, gyorsulás 0—100 km/h-ra 13,5 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 8,4/5,3/6,4 liter, tesztfogyasztás 8 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (VW Golf 1,4 16V Euro Edition, 5 ajtós): 3 756 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, vezető- és utasoldali légzsák, tengely- és magasságirányban állítható kormány, magasságállítható első ülések, klímaberendezés, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható tükrök, 2 db fejtámla és könyöktámasz hátul, acél keréktárcsa 16”-os, sötétített hátsó lámpabura, Alpha rádió 4 hangszóróval.
Extrák (bruttó, forint): fejlégzsák elöl/hátul, oldallégzsák elöl (107 500) 245 200; ESP 176 200; elektromos üvegtető 213 700; elektronikus klíma 107 200; integrált ködlámpa 45 200; levehető vonóhorog 121 600; parkolóradar 122 600.
Garancia: 1 év általános, 3 év a fényezésre, 12 év az átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 15 000 km.
Alkatrészkosár (bruttó, forint): szélvédő 46 661, oldalüveg 12 693, fékbetét 19 338, fényszóró 60 104, hátsó lámpa 20 194, első/hátsó lökhárító 49 980/57 605 forint.
Kötelező felelősségbiztosítás: 35 040 forint/év.
Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel 189 600 forint/év, 20 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel 152 400 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Porsche Hungária Kft.
VW Golf 1,4 16V Edition - a megunhatatlan
A közkedvelt VW Golf most először kapott 16 szelepes 1,4-es benzinmotort pályafutása során, amellyel a korszerű hétköznapi autózásban tökéletesen helytáll. Nem kell félni, a motorpaletta legkisebb tagja 75 lóereje ellenére lendületesen mozgatja a karosszériát, és fogyasztása is jó.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.