VW Caddy Kombi Life 1.9 PD TDI

Telitalálatnak bizonyult a hazánkban márciusban piacra dobott új Volkswagen Caddy kisáruszállító: szegmensében jelenleg 17 százalékos a piaci részesedése. A Caddy öt- vagy hétüléses személyautó-változatban is kapható, és helykínálat, komfort tekintetében bármely kompakt családi autón, és konkurensein is túltesz.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volkswagen új városi kisáruszállítója, a második generációs Caddy dobozos haszonjármű-kivitelben és öt-hét személyes kombi személyautó-változatban jelent meg a piacon. Saját járműosztályában a legnagyobb rakodótérrel és teherbírással büszkélkedhet (3,2 köbméter és 750 kilogramm), de funkcionális személyautóként (Kombi) is megfelel azoknak, akik nem támasztanak luxusigényeket. A kettős rendeltetés meglátszik a formatervezésén, hiszen az első része, a vezetőfülke és a rakodótér egységes képet mutat. A tető végig azonos szélességű és magasságú. Arcát megpróbálták személyautósra szabni, így például a fényszórók és a hűtőrács más Volkswagenekkel mutatnak rokonságot. A hátsó lámpatestek is modernek.

Az utastér óriási: 1802 milliméter széles és 1833 magas. A Kombi alapesetben ötszemélyes, és az utasok egy vagy két - 70 centiméteres nyílást feltáró - tolóajtón keresztül juthatnak be az autóba, ahol a helykínálat több mint nagyvonalú, hiszen a plafon csak nyújtott kézzel érhető el, és még alaposan hátratolt első ülések mellett is bőséges a lábtér. A hatalmas, hátsó "zsiráftető" 560 literes poggyászteret tár fel, amely a második üléssor előredöntésével és hajtogatásával 1,3 köbméterig növelhető.

A Caddy a Golf V és a Touran padlólemezére épült, és alkatrészeinek több mint 50 százaléka megegyezik a két modellével. Ez meg is látszik az utasterén, amely a vártnál igényesebb kivitelű, de a fedetlenül hagyott fémrészek és a helyenként elnagyolt megoldások azért egyértelművé teszik az eredetet. Az ülései különben nagyon kényelmesek, a hátsó pad támlája is jó szögben áll. A sofőr légzsákos, négy irányban állítható kormánykereket tekerhet, és a kezelőszervek is a megfelelő helyen vannak.

A Caddy csúcsmotorja az 1,9 literes 105 lóerős PD TDI dízel, amely a kategória legpotensebb erőforrása. A porlasztószivattyús egység modern konstrukciójú, a turbólyukat például a változtatható geometriájú turbónak köszönhetően nem ismeri. Meggyőző a nyomatékleadása is, hiszen a motor 1900-as fordulatszámtól a tartomány végéig egyenletesen húz (igaz, 3500-nál elfogynak a lóerők). A 250 newtonméter elég arra, hogy a jármű könnyedén vegye az emelkedőket, még terhelt állapotban is. A motor számtalan erénye közül még érdemes kiemelni kulturáltságát és takarékosságát.

Az alapvetően áruszállító jármű a nagy teherbírás érdekében hátra merev tengelyt és laprugókat kapott, mégis kifejezetten személyautósan rugózik, nem dobál, és nem pattog, amit a hátul ülők nagyra értékelnek. A dobozforma szerpentinen és szeles időben érezteti jelenlétét: nagy a kaszni kilengése, a nagy lemezfelületnek pedig nekifeszül a szél, mégis az útfekvésre semmilyen körülmények között nem lehet panasz.

Az új VW Caddy Kombi Life TDI tökéletes családi szállítójármű, tágas utastérrel és erős, takarékos dízelmotorral. Ára 5,2 millió forint, amiért már gazdag felszereltségű, divatos egyterűt is vehetünk. Persze azokba nem lehet 1,3 köbméternyi cuccot pakolni...

Műszaki adatok

Jelleg: ötszemélyes kombi személyautó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres, porlasztószivattyús befecskendezésű turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1896 cm3, 77 kW/104 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 250 Nm 1900/percnél.

Elektromechanikus szervokormány, fordulókör átmérője 11,3 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, ASR, MSR. Elöl független felfüggesztés keresztlengőkarokkal, hátul két lemezrugóra felfüggesztett hátsó tengely.

Méretek, súlyok: hosszúság 4405 mm, szélesség 1802 mm, magasság 1833 mm, tengelytáv 2682 mm. Terhelhetőség 750 kg, megengedett össztömeg 2235 kg. Kerékméret 6J x 15, gumiméret 195/65 R 15. Üzemanyag 60 liter. Csomagtér 560/1300 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Caddy Kombi Life PD TDI): 5 185 000 forint.

Alapfelszereltség: indításblokkoló, központi zár, 4 légzsák, 4 irányban állítható kormány, állítható magasságú vezetőülés, elektromos ablakemelők és tükrök, ködfényszóró, R100 rádió 4 hangszóróval, normál méretű pótkerék, rakományrögzítő kapcsok, terhelésfüggő fékerő-szabályozó, bal oldali tolóajtó.

Extrák (bruttó, forint): 7 üléses kivitel 161 000, ESP 105 000, hátsó szárnyas ajtó 51 000, mechanikus klíma 321 000, multifunkciós kijelző + tempomat 122 000, vonóhorog 133 000, sötétített üvegek 52 000, fűthető első ülések 82 000.

Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli, 1 év Mobilitás, 12 év átrozsdásodásra.

Kötelező biztosítás: 25 920 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo